stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 30994
  • 22 اسفند 1394 - 10:37
2

وزیر کشور: مردم این بار به گفتمان رای دادند

وزیر کشور: مردم این بار به گفتمان رای دادند

وزیر کشور گفت: در بحث تایید صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی استعلام‌ها از مراجع چهارگانه اخذ شد که بیش از ۸۳ درصد فاقد سوابق بودند و این از نظر هیات‌های اجرایی به منزله تایید صلاحیت است.

قلم | qalamna.ir :

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست استانداران یکی از اولویت‌های وزارت کشور در سال ۹۴ را انتخابات هفتم اسفندماه بیان کرد و گفت: انتخابات جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی شده ما بود و ما از ابتدای سال فعالیت در این زمینه را آغاز کردیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در طول روند برگزاری انتخابات با مسائل و موضوعات خارج از پیش‌بینی مواجه شدیم که مستلزم تصمیم‌گیری به موقع بود و خوشبختانه این روند به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: در این انتخابات همه مسئولان کشور از جمله سران قوا، فقهای شورای نگهبان، وزیر اطلاعات، کاندیدا‌ها و همه به طور مستقیم با انتخابات درگیر بودند و توقع آنان این بود که انتخابات قانونی و با شکوه برگزار شود.

وزیر کشور گفت: بنای ما نیز این بود که با تعامل مثبت با همه دستگاه‌ها بخصوص شورای نگهبان کار را پیش ببریم.

وی همچنین به وجود برخی اشکالات در قانون انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که باید به آن توجه بیشتری شود بحث تحقیقات محلی است که باید چارچوبی متناسب با رعایت حق الناس ایجاد شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همه اشکالات موجود در قانون انتخابات را با اصلاح این قانون رفع کنیم.

وزیر کشور گفت: حسینعلی امیری به عنوان نماینده وزارت کشور و محمد حسین مقیمی به عنوان رییس ستاد انتخابات به طور مستمر با شورای نگهبان در ارتباط بودند و چند جلسه نیز خودم در جلسات شورای نگهبان حضور یافتم و نشست‌هایی را نیز با آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان داشتم و تمام مسائل را قدم به قدم پیش بردیم.

رحمانی فضلی افزود: در برخی موضوعات تاکید داشتیم آنها را اجرایی کنیم اما نظرات ما برای شورای نگهبان قانع کننده نبود، نظر شورای نگهبان را پذیرفتیم و تابع آنان بودیم. به عنوان مثال در بحث دستگاه اخذ رای الکترونیکی به رغم تایید سخت افزار این دستگاه در بعد نرم افزاری ایراداتی گرفتند و ما آن را اصلاح کردیم اما چون برای آنان قانع کننده نبود ما نظر آنان را پذیرفتیم.

وزیر کشور گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از دوازده هزار نفر و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیش از هشتصد نفر نام نویسی کردند که این کار بررسی صلاحیت‌ها را سخت می‌کرد اما ما در وزارت کشور از این نام نویسی‌ها استقبال کردیم و این استقبال را نشانه نشاط سیاسی و امید و اعتماد به نظام دانستیم و اینکه برخی‌ها مطرح کردند که این توطئه بوده است را قبول نداریم چرا که این چنین نبوده است.

رحمانی فضلی افزود: در بحث تایید صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی استعلام‌ها از مراجع چهارگانه اخذ شد که بیش از ۸۳ درصد فاقد سوابق بودند و این از نظر هیات‌های اجرایی به منزله تایید صلاحیت است.

وی ادامه داد: ما هیات‌های اجرایی انتخابات را بدون هیچ تنشی در ۹۵ درصد حوزه‌ها تشکیل دادیم و در مابقی حوزه‌ها اشکالاتی بود که با شورای نگهبان آن را حل کردیم.

وزیر کشور گفت:‌ بازتاب انتخابات برای همه از جمله مردم و گروه‌های سیاسی راضی کننده بود؛ چراکه نتیجه انتخابات ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان ندارد و نتیجه را مردم رقم زدند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «مردم به گفتمان رای دادند» گفت: به عنوان مثال از لیست تهران موسوم به لیست امید( اصلاح‌طلبان) اشخاصی هستند که حداقل بنده ۱۸ نفر از آن‌ها را نمی‌شناسم، البته در لیست اصولگرایان هم چنین افرادی ولو کمتر بودند اما مردم به گفتمان رای دادند و ما باید قدردان باشیم و مقدمات را برای تشکیل مجلس دهم آماده کنیم.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.