stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 30855
  • 20 اسفند 1394 - 11:02
6

پیگیری مباحث درمانی بیماران “اوتیسم” و “ای‌بی”

پیگیری مباحث درمانی بیماران “اوتیسم” و “ای‌بی”

رییس بنیاد امور بیماران خاص با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از بیماران تالاسمی در اورژانس و بخش شیمی درمانی تزریق خون می شوند و لازم است این بیماران در محیط متناسب با شرایط‌شان تزریق خون شوند، در عین حال از پیگیری مطالبات درمانی بیماران “اوتیسم” و “ای‌بی‌” خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

فاطمه هاشمی رفسنجانیفاطمه هاشمی  با اشاره به آمار تعداد بیماران خاص تحت پوشش، اظهار کرد: ۱۹ هزار نفر بیمار تالاسمی، ۲۴ هزار نفر دیالیزی، ۶هزار نفر هموفیلی و سالانه ۹۰ هزار سرطانی تحت پوشش این فدراسیون قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه گروه تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی جزء بیماران خاص هستند، افزود: هنوز بقیه گروه ها به عنوان بیماران خاص قلمداد نشده اند.

ریس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیماران ام.اس، سرطان و دیابت، تصریح کرد: پیگیر مطالبات بیماران “اوتیسم” و “ای بی” هستیم. در حال حاضر ۳۲۰ نفر را در مرکز تحت بررسی قرار دادیم که ۳۰۰ نفر بیمار “ای بی” تشخیص داده شدند.

هاشمی با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته به بیماران “ای بی” قول هایی داده شد ولی علی رغم پیگیری های لازم هنوز اقدامات لازم صورت نگرفته است، افزود: نیازمند حمایت مسئولین برای حل مشکلات این بیماران هستیم.

رییس بنیاد بیماری‌های خاص با بیان اینکه وجود حداقل یک پزشک و پرستار برای کنترل درمان و مراقبت از بیماران “ای بی” ضروری است، ادامه داد: برای بیماران اوتیسم نیز پیگیری های لازم را داشته ایم. این بیماران در مرحله اول نیازمند سند ملی حمایت از اوتیسم هستند که سازوکار رفتار و اصول حمایتی از آنان باید مشخص شود.

هاشمی با اشاره به وضعیت پساتحریم در کشور و بهبود نرخ ارز، گفت: ما هیچگاه در دوران تحریم از نظر ورود دارو مشکل نداشتیم، عمده مشکلات ما در انتقال ارز بوده است.

وی ادامه داد: حمایت ما از این بیماران بیشتر به مراکز درمانی معطوف است و به عنوان مثال دو هزار و ۵۰۰ دستگاه برای بیماران دیالیزی در کشور به صورت رایگان توزیع کردیم.

رییس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از بیماران تالاسمی در اورژانس و بخش شیمی درمانی تزریق خون می شوند، یادآور شد: این مراکز باید تغییر پیدا کنند و این بیماران در محیط متناسب با شرایطشان تزریق خون شوند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.