stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 30805
  • 19 اسفند 1394 - 14:10
2

کتاب هویت گفتمان و انتخابات در ایران منتشر شد

در این جستار میان‌ رشته‌ای ضمن بازخوانی روایت ‌های موجود، تعامل‌ها و تقابل‌های مطرح در ساحت زبان، گفتمان، هویت، ایدئولوژی، سیاست و جامعه در یک آوردگاه انتخاباتی رمزگشایی می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

photo_2016-03-09_14-06-40

 

معرفی اثر:
اسلام سیاسی و فقاهتی در پی انقلاب ‌اسلامی و به‌ ویژه از خرداد ۱۳۶۰ در عرصه سیاسی- اجتماعی ایران مستقر گردید. هم‌ سو با هژمونی ‌یابی این منظومه ‌ی فکری و ایدئولوژیک، ساختار سیاسی و بافتار اجتماعی نیز در یک فرایند تکوینی و تدریجی متحول گشت. در طول سال‌ های استقرار جمهوری اسلامی، این نظم و دیسیپلین گونه ‌ای از نظم معناشناختی و گفتمانی را تولید و بازتولید کرده است. خرده‌ گفتمان ‌های سیاسی متعددی ضمن تفسیر و بازتفسیر نشانگان کانونی این ابرگفتمان نمایان گشته و ضمن فراچنگ‌ آوری صندوق‌ های رای به جایگاه هژمونیک ارتقا یافته ‌اند. این اثر می‌کوشد تا با بررسی مبانی زبان شناختی، نشانه ‌شناختی و گفتمانی انتخابات ریاست ‌جمهوری خرداد ۱۳۹۲ کیفیت هژمونی‌ یابی گفتمان اعتدال ‌گرایی به نمایندگی حسن روحانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. در این راستا مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی، و برای یافتن زاویه‌ دیدی تطبیقی و مقایسه‌ ای محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی به‌عنوان نامزدهای دوم و سوم انتخابات، به ‌مثابه ‌ی مساله و ابژه‌ ی شناخت مورد واکاوی قرار گرفته است. کتاب پیش رو ضمن طراحی یک سازه‌ ی نظری و روش ‌شناسانه (که قابلیت تعمیم بالایی نیز دارد) با کاربست عناصر و مولفه‌ های زبانی-گفتمانی، ساخت هویت-دیگری و مدارهای ایدئولوژیک را مورد پردازش قرار داده و کوشیده است نموداری را با دو طیف واقع‌گرا-عمل‌گرا و آرمان‌گرایی- مقاومت ترسیم نماید. در این جستار میان‌ رشته‌ای ضمن بازخوانی روایت ‌های موجود، تعامل‌ها و تقابل‌های مطرح در ساحت زبان، گفتمان، هویت، ایدئولوژی، سیاست و جامعه در یک آوردگاه انتخاباتی رمزگشایی می‌شود.

 

 

چند برگی از کتاب را از بخش زیر دریافت کنید:
http://neveeseh.com/_uploads/File/File_201638851402.pdf
خرید اینترنتی اثر:
http://server1.pardakht.ir/?pg=productBuyBasket&pid=164232
فروشگاه و مراکز پخش نشر نویسه پارسی:
تهران، میدان انقلاب، روبروی سینمای بهمن، تالار بزرگ کتاب، پلاک ۲۸،
کتابفروشی سوده (دانایی). تلفن: ۶۶۹۵۷۱۳۲-۰۲۱

مراکز پخش:
مرکز پخش پیکان و البرز
تهران، خیابان شهید بهشتی، بین اندیشه و سهروردی، پلاک ۶۸، طبقه دوم تلفن: ۸۸۴۲۳۲۱۲-۰۲۱

انتشارات جویا
تهران، میدان تجریش، خیابان دزاشیب، روبروی بانک صادرات، پلاک ۹۰
تلفن: ۲۲۷۳۸۸۲۸- ۰۹۱۲۱۷۹۱۵۷۰

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. بسیار بسیار عالی

  2. نگارش آثاری در حوزه های میانرشته ای علوم انسانی و علوم اجتماعی از احتیاجات جدی نظام علمی کشور است. خوشحالم که میبینم در سایه استادی همچون دکتر محمدرضا تاجیک چنین اثر گرانقدری نگاشه شده است.

  3. با نظر خانم جوادی موافق هستم و چه خوب است که سایت گفتگویی اختصاصی با دکتر تاجیک یا دکتر رضایی پناه در ارتباط با این کتاب صورت دهند من خلاصه چند صفحه ای کتاب را دانلود کردم و خواندم و بنظرم ارزش مند است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.