stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 30794
  • 19 اسفند 1394 - 13:30
6

نرخ بیکاری تک‌رقمی می‌شود؟

کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال آخرین نشست امسال خود را با موضوع تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان سال ۹۶ با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها، کارگران، کارفرمایان و برخی سازمان ها برگزار کرد.

قلم | qalamna.ir :

سومین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ به منظور بررسی بند اول مصوبات هفتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد. در این نشست  موضوع همکاری و هماهنگی دستگاه های ذیربط به منظور بررسی راه های کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال ۱۳۹۶ و تعیین سیاست ها، الزامات مورد نیاز، وظایف و مسئولیت های اشتغال زایی تمامی دستگاه های اجرایی بررسی شد.

مهر، نشست تخصصی شورای عالی اشتغال با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، خانم فرزین معتمد رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال و نمایندگان وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی، سازمان امور مالیاتی، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون عالی کارفرمایان، وزارت ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق توسعه ملی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت نیرو، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور، وزارت کشور، بانک مرکزی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در این نشست، توضیحاتی در خصوص رویکرد اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسئله هماهنگی بین دستگاهی در دستیابی به نرخ بیکاری تک رقمی ارائه کرد.

همچنین در ادامه نشست نیز خانم فرزین معتمد به ارائه الگوی پیشنهادی دبیرخانه شورای عالی اشتغال در خصوص هماهنگی بین دستگاهی در دستیابی به نرخ بیکاری تک رقمی پرداخت. گفتنی است در این جلسه هر یک از نمایندگان به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

علاوه بر این مقرر شد دبیرخانه شورای عالی اشتغال ضمن برقراری مستمر ارتباط با نمایندگان، موضوع هماهنگی بین دستگاهی را پیگیری و با برگزاری جلسات مجدد به نهایی نمودن الگوی پیشنهادی و نقش هر یک از دستگاه ها اقدام نماید.  

لازم به ذکر است در دومین جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که ۱۱ اسفند سال جاری برگزار شده بود، در خصوص ضرورت اصلاح رویکرد آموزشی کشور متناسب با نیازهای بازار کار و رویکرد مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز الگوی پیشنهادی معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی در خصوص نحوه مواجهه با رویکرد آموزشی مناسب با نیازهای بازار کار با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در اولین نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال بررسی بسته سیاستی اشتغال در دوران رکود و پس از رکود از جمله موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.