stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 30756
  • 19 اسفند 1394 - 11:59
4

پزشکیان: اولویت مجلس بعد اجرای قانون و برنامه است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مجلس می‌خواهد اولویت‌بندی کند باید اولویت‌ها را بر اساس اجرای قانون و برنامه تعیین کند.

قلم | qalamna.ir :

مسعود پزشکیان عنوان کرد: متأسفانه ما در کشور قانون می‌نویسیم و بعد خودمان آن را اجرا نمی‌کنیم؛ این بدترین نوع مدیریت و قانون‌گذاری است. ما برنامه چهارم و پنجم توسعه داشتیم اما رئیس دولتی می‌آید و می‌گوید این قانون را قبول ندارم. بعد حرف‌های جدیدی می‌زند و فاجعه درست می‌شود. هیچ کس هم نمی‌گوید چرا قانون را قبول نداشتید.

وی افزود: اینکه یک عده قانون و برنامه را کنار بگذارند و حرف‌های جدیدی بزنند فریبی است کهدر جامعه برای مردم اعمال می‌کنیم. هرچه که اولویت است باید تبدیل به قانون و برنامه شود و برنامه اجرا شود. هر کس هم که می‌آید باید قانون و برنامه و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را اجرا کند.

پزشکیان درباره لزوم توجه به نظارت نیز تأکید کرد: وقتی قانونی نوشته شد همین نماینده‌ها باید نظارت کنند تا چیزی را که نوشته شده اجرا کنند. وقتی خود نماینده به نوشته خودش پایبند نباشد بر چه چیزی می‌خواهد نظارت کند؟ نمایندگان باید به آنچه که می‌نویسند و می‌گویند پایبند باشند و بر اجرای آن نظارت کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه نیز اظهار کرد: بر روی این برنامه‌ها اصلاً نظارت نکردند چون خود مجلس به آنچه نوشته پایبند نیست. هر کس می‌خواهد حرف تازه‌ای بزند؛ اینکه ما هر روز حرف تازه می‌زنیم مشخص می‌کند بلد نیستیم برنامه بنویسیم. برای مثال این همه دو فوریت نوشته می‌شود که نشان می‌دهد ما بلد نیستیم آینده را به درستی پیش‌بینی کنیم و برنامه بنویسیم. برای همین هم در جایی گیر می‌کنیم و دو فوریت‌ها را علم می‌کنیم. / ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.