stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 30630
  • 17 اسفند 1394 - 13:20
5

هیچکس نمی‌تواند نام کسانی که به مردم خدمت کرده‌اند را خاموش کند

هیچکس نمی‌تواند نام کسانی که به مردم خدمت کرده‌اند را خاموش کند

‏روحانی با تجلیل از رییس دولت اصلاحات با عنوان «برادر عزیزم سید محمد خاتمی» گفت هیچ کس نام و عظمت خدمتگزاران کشور را نمی‌تواند خاموش کند.

قلم | qalamna.ir :
رئیس جمهور با اشاره به این که پیروزی بزرگی در اخلاق در انتخابات ۷ اسفند رقم خورده است، گفت:‌ مردم قهرمان ما حماسه بزرگ دیگری در این روز آفریدند.
قلم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم یزد با اشاره به انتخابات ۷ اسفند اظهار کرد: همانطور که مردم در سال ۹۲ حماسه آفریدند در این انتخابات هم حماسه آفریدند، در انتخابات ۹۲ برادر عزیز من دکتر عارف هم نقش بسزایی داشت.
 
رئیس جمهور ادامه داد:‌ بعد از رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای داشت همه‌ی بزرگان و نخبگان این کشور و به ویژه افتخارات این شهر مردم را برای حضور و خلق یک حماسه بزرگ دعوت کردند.
 
روحانی با اشاره به نمایندگان استان یزد در مجلس خبرگان رهبری، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اظهار کرد:‌ در دورانی که من در مجلس حضور داشتم بزرگانی مثل شهید سید رضا پاک‌نژاد و برادر عزیز من سید محمد خاتمی از اردکان در مجلس حضور داشتند. ایران قهرمان خدمتگزاران خود و آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند را هیچگاه فراموش نخواهد کرد و هیچ کس هم نمی‌تواند نام و عظمت کسانی را که به مردم خدمت کرده‌اند را خاموش کند.
 
روحانی با بیان این که مردم قهرمان ایران در ۷ اسفند کار عظیمی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند گفت: در این انتخابات هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح‌ها پیروز شدند. در این انتخابات اخلاق بر بد اخلاقی و اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد. اکنون باید برای ساختن ایرانی سربلند‌تر و آبادتر دست به دست هم دهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران را بسازیم.
 
وی با اشاره به اینکه رای مردم رای به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود افزود: امروز روح و امیدی جدید در کالبد این کشور دمیده شده است. دلها را باید از کینه بشوییم. امروز روز وحدت و اتحاد است. باید قدردان نعمت بزرگی که خداوند در این انتخابات به ما داد باشیم. قدردانی این نعمت هم این است که به مردم خدمت کنیم.
 
رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد:‌ دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم است. مجلس دهم و دولت یازدهم در کنار هم برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته تلاش می‌کنند.
photo_2016-03-07_13-17-09
 
رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رکود جهانی و کاهش قیمت نفت به یک ششم خاطر نشان کرد:‌ در طول یک سال و نیم گذشته تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شده‌اند. در همین ایام ارزش پول ملی روسیه ۹۸ درصد، جمهوری آذربایجان ۱۰۴ درصد، ترکیه ۳۱ درصد و ترکمنستان ۲۲ درصد و قزاقستان ۸۸ درصد کاهش داشته است.
 
وی در ادامه خطاب به کسانی که می‌گویند دولت یازدهم چه کرده گفت: باید به این آمار توجه شود. دولت یازدهم کشور را با نفت ۲۵ دلاری اداره کرده است و ارزش پول ملی و ثبات و آرامش بازار و روند کاهش تورم را حفظ کرده است. درست است که مردم مشکلات فراوانی دارند من همه اینها را قبول دارم اما به کسانی که انصاف را در انتخابات رعایت نکرده و با بوق‌هایی که در اختیار داشتند بی انصافی کردند می‌گویم در دوران وفور، قیمت نفت در سالهای گذشته و مشخصا در سال ۹۰ که درآمدهای نفتی ۱۲۰ میلیارد دلار بود هیچ اشتغالی درست نشد.
 
روحانی در ادامه با بیان اینکه قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام دهیم افزود:‌ اقتصاددانان،‌ محققین، اساتید و دانشجویان، آمار اشتغال پاییز ۹۴ را با پاییز ۹۲ مقایسه کنند. در فاصله این دو سال تعداد شاغلان یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر اضافه شده است. البته ما به اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی نیاز داریم و من به مردم قول می‌دهم که سال ۹۵ سال رونق اقتصاد ایران خواهد بود.
 
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به کسری بودجه برخی کشورها نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی‌شان گفت: عربستان ۲۱ درصد، ونزوئلا ۲۴ درصد، عراق ۲۳ درصد، الجزایر ۱۳٫۹ درصد، امارات ۵٫۵ درصد وقطر ۴٫۵ درصد با کاهش کسری مواجه شده‌اند. این کشورها همه جزو صادر کنندگان بزرگ نفت هستند. در همین ایام ایران فقط با کاهش ۲٫۹ دهم درصدی مواجه شده است.
 
روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود از اساتید دانشگاه‌ها و افراد منصف جامعه خواست این آمار را در شرایط سخت سال ۹۴ به مردم توضیح دهند.
 
وی همچنین تاکید کرد:‌ ما به اتحاد و وحدت، انسجام، همدلی و همزبانی نیاز داریم و باید به سمت رونق اقتصادی و اشتغال و جذب سرمایه داخلی و خارجی حرکت کنیم.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت در کشورمان گفت: در این انتخابات در سراسر کشور امنیت برقرار بود و ما باید به این امنیت افتخار کنیم و باید از همه قهرمانانمان از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش آنها و انسجام و وحدت ملی به دست آمد.
 
رئیس جمهور با اشاره به صمیمیت، مهمان نوازی و وفاداری مردم یزد به طرح‌ها و پروژه‌هایی که دولت یازدهم برای استان یزد در نظر گرفته است، گفت: ما ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبار را برای پروژه‌های راه و راه آهن، ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش کشاورزی، به ویژه طرح‌های نوین آبیاری که این استان و شهرستان‌های تابع آن به شدت نیازمندش هستند را در نظر گرفته‌ایم و با اختصاص ۱۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب، برق و عمران شهری، ۸۵ میلیارد تومان برای طرح‌های علمی، فرهنگی، گردشگری و دفاع مقدس و نیز ۱۷ میلیاردتومان را برای تکمیل ۸ پروژه‌ی ورزشی استان یزد در شهرستان‌های مختلف طرح‌های خود را دنبال خواهیم کرد.
 
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اختصاص ۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی در استان یزد اظهار کرد:‌ ما همچنین ۵ میلیارد تومان را برای اجرای طرح ویژه مشارکت جامع در پروژه‌های محیط زیستی در نظر گرفته‌ایم و در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد در سراسر کشور طرح‌های گاز رسانی را به انجام برسانیم.
 
روحانی همچنین از اختصاص ۹۵ میلیارد تومان اعتباراز بودجه وزارت ارتباطات برای اجرای طرح‌های ارتباطاتی در استان یزد خبر داد و گفت: ان‌شاء‌الله در سال‌های آینده پروژه‌هایی را که برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی ایران یعنی استان‌های کرمان و یزد خواهیم داشت، استان یزد نخستین استانی خواهد بود که از خلیج فارس آب دریافت خواهد کرد.
 
وی افزود: ۴ هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده است و در تهران تصویب کرده‌ایم که از صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیون دلار برای این طرح اختصاص دهیم.
 
روحانی در پایان با بیان اینکه دولت ۴۴ طرح و پروژه را برای استان یزد در نظر دارد اظهار کرد:‌ در این سفر ۴۴ طرح و پروژه را برای این استان اختصاص خواهیم داد که میزان کل اعتبارات آن نیز حدود ۹۷۰ میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم به حول و قوه الهی طی سالهای ۹۵ و ۹۶ تمام این طرح‌ها به طور کامل اجرا شود.
 
 
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. زنده وپاینده باد کسانی که برای مردم این مرزوبوم تلاش می کنند

  2. در این بین بودند افرادی که با پول بیت المال چها میکنند ودر این مراسم عکسهایی از سید مظلوم را از مردم به زور میگرفتند ویا تهدید میکردند حرفشان این بود که این دولت چهار سال دیگر میرود وکسی دیگر می اید شما به انروزتان فکر کنید ان خانم قوم زور وفشار میگفت عکس خاتمی وشعار در حمایتش باعث تحریک میشو دقربانت شوم خدا که این به چه ذلت وخفتی افتاده اند که از عکس سید محمد هم حراس دارند دختری میخواست با عکس زیبای سید محمد عکس بگیرد که ان قوم نفهم اورا تهدید کردند که عکسی از او با موبایلشان میگیرندنمدانم ایا استانداری یزد برای این موضوع نباید جوابگو باشد در این هر کس عکسی از سید محمد می دید اورا می بوسید انگار گم شده اش را یافته پس همه ایران یکصدا فریاد بزنید درود بر سید محمد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.