stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 30462
  • 15 اسفند 1394 - 18:15
5

تابش: نگرش معنوی به طبیعت می‌تواند مانع تخریب‌ محیط زیست شود

نماینده مردم اردکان و عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور گفت: نگرش معنوی و قرآنی به طبیعت می‌تواند جلوی بسیاری از تخریب‌ها در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست را بگیرد.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا تابش در مراسم روز درختکاری با تبیین دیدگاه قرآن و احادیث درخصوص اهمیت طبیعت، گفت: سه جزء مرتبط با توسعه پایدار یعنی اقتصاد، اجتماع و محیط زیست زمانی مفهوم می‌یابد که در خدمت انسان و برآورده کردن نیازهایش باشد و اگر همه اجزای طبیعت را آیه‌ای از آفریدگار بدانیم قطعاً نسبت به حفاظت از آن و جلوگیری از آسیب به محیط زیست، متعهدانه‌تر عمل خواهیم کرد.

وی وضعیت سخت و شکننده اقلیم استان یزد را مورد اشاره قرار داد و گفت: پاسداست طبیعت در این شرایط بد آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و لازم است مردم و مسئولان هر یک به سهم خود ارزش بالای درخت که نقش بی‌بدیلی در کاهش آلایندگی‌ها، تثبیت شن‌های روان و به مثابه ریه‌های تنفسی هستند را در این مناطق به خوبی بدانند .

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر افزایش فضای سبز و درختکاری در این شهرستان متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، گفت: افزایش فضای سبز و امکانات تفریحی در نقاط مختلف شهر در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان قرار گیرد و امیدوارم در سال آینده بتوانیم به شاخص هر شهروند یک درخت در مجموعه فضای سبز شهری برسیم.

شهردار اردکان نیز در این مراسم با اشاره به این که تاکنون ۵۵ هکتار پارک در شهر اردکان اجرا شده است، گفت: با تاکید نماینده محترم و حمایت شورای شهر اردکان، سه پارک بزرگ با مساحت ۲۲۰ هکتار در دست اقدام و کاشت داریم.

در این مراسم که نماینده مردم اردکان، مدیر کل منابع طبیعی استان، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از روسای ادارات و مردم شهرستان حضور داشتند، درختکاری در پارک بزرگ نخل با مساحت ۱۲۰ هکتار آغاز شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.