stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 30422
  • 15 اسفند 1394 - 1:42
7

مقبره منوچهر آتشی و فرهنگسرای شیخ حسین چاهکوتاهیبا حضور مشاور سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد+ تصاویر

مقبره منوچهر آتشی و فرهنگسرای شیخ حسین چاهکوتاهیبا حضور مشاور سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد+ تصاویر

فروزانی خاطرنشان کرد: این مجموعه با مساحت ۲۴۵۰ متر مربع و کاربری فرهنگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی بوشهر مرمت و احیا شده و یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان هزینه گردیده است.

قلم | qalamna.ir :

فرهنگسرای شیخ حسین چاهکوتاهی و مقبره منوچهر آتشی در محله امامزاده عبدالمهیمن شهر بوشهر افتتاح شد، مراسمی که با حضور محمدجواد حق شناس مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید.

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در آیین افتتاح این مجموعه گفت: در این مکان علاوه بر مقبره مبارزان جنوب به ویژه شیخ حسین چاهکوتاهی ملقب به سالار اسلام، آرامگاه شاعر ارزشمند منوچهر آتشی نیز قرار دارد که سال ۸۵ در این محل خاکسپاری شد.

ابراهیم فروزانی افزود: مقبره شیخ حسین چاهکوتاهی در تاریخ پنجم آبان ماه ۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی اظهارکرد: این مجموعه با مساحت ۲۴۵۰ متر مربع و کاربری فرهنگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی بوشهر مرمت، ساماندهی و احیا گردیده است. به گفته وی، اعتبار این پروژه یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان بوده است.

حق شناس: در صورت معرفی در رسانه ها، این مجموعه می تواند مورد توجه گردشگران قرار بگیرد

مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد از استعداد ها و ظرفیت های مهم فرهنگی و ادبیات در کشوربه شمار می رود.

محمد جواد حق شناس در حاشیه آیین افتتاح مجموعه تاریخی و فرهنگی شیخ حسین چاهکوتایی در گفتگو با افزود: خیلی ها بوشهر را به گاز، نفت، پتروشیمی و مرز طولانی با خلیج فارس می شناسند اما بوشهر با وسعت محدود خود به اندازه خیلی از استان های بزرگ درتاریخ فرهنگ و ادبیات این سرزمین سهم دارد.

وی تصریح کرد: نخستین روزنامه و مطبوعات، وجود مدرسه سعادت به عنوان یک شاخصه فرهنگی، وجود شاعران، رمان نویسان، نویسندگان و چهره های فرهنگی نشان می دهد بوشهریکی از استعدادهای مهم و قابل توجه در حوزه فرهنگی است که سهم شایسته ای در گسترش زبان فارسی دارد.

وی اظهارکرد: این مجموعه فرهنگی تلفیقی از رشادت ها و بزرگواری های شیخ حسین چاهکوتاهی و این خاندان بزرگ است که امروز پذیرای منوچهر آتشی یکی از افتخارهای سرزمین ادبی و فرهنگی دراین مجموعه شده است.

حق شناس گفت: منوچهر آتشی از چهره های ماندگارادبیات این سرزمین و به عنوان یکی از استوانه های شعر و ادبیات است که وجود مقبره این شاعر بزرگوار دراین مجموعه ارزش آن را دوچندان کرده است.

وی درخصوص منوچهر آتشی افزود: برخی ازافراد حتی نسبت به نام این شخصیت بزرگ حسادت و تنگ نظری می کنند. برخی از این افراد حتی تحمل نام این شاعر بزرگ را ندارند که خداوند به ان ها سعه صدر و قدرت فهم بدهد.

وی گفت: ارتقاء و توجه به جایگاه زبان فارسی از ماموریت های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که عاملان اصلی توسعه این زبان نیز شاعرانی مانند منوچهر آتشی هستند که به واژه معنا می دهند.

وی اضافه کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ حسین چاهکوتایی تلفیقی از هنر مدرن و سنتی بوشهر است که می تواند یکی از حوزه های جدی میراثی و محل توجه گردشگرانی باشد که وارد استان می شوند.

وی تصریح کرد: درصورت معرفی این مجموعه فرهنگی تاریخی از سوی رسانه ها و صدا و سیما، عید امسال این مجموعه به عنوان یکی از نقطه های مورد توجه گردشگران خواهد بود.

وی گفت: این مجموعه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مجموعه ای فاخر که هم ریشه در تاریخ دارد و متناسب با نیاز جوانان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب این منطقه طراحی شده، مزیتی برای استان است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.