stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 30278
  • 13 اسفند 1394 - 11:36
3

شناخت منشأ ریزگردها در ۱۲ استان

رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها از پایان‌یافتن برنامه شناخت منشأ ریزگردها در ۱۲ استان و ابلاغ طرح به ۱۱ استان دیگر خبر داد و گفت: امیدواریم در اجلاس ۷۱ سازمان ملل متحد نیز بتوانیم قطعنامه الزام‌آوری برای مقابله با ریزگردها تدوین کنیم که مبنای کارهای بین‌المللی شود.

قلم | qalamna.ir :
ضیاءالدین شعاعی در اولین کنفرانس بین‌المللی گردوغبار که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با ابراز قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با ریزگردها به تصویب شورای عالی محیط‌زیست و تأکید رئیس‌جمهور تشکیل و در سازمان محیط‌زیست مستقر شد.
 
وی افزود: ترکیب این ستاد با عضویت حداقل ۱۲ معاون وزارت‌خانه‌های درگیر و مؤثر در بحران ریزگردها تعیین شدند و ملزم به شرکت در آن هستند.
 
رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها نقش این ستاد را در حقیقت هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از معضلات ما، عدم اشراف بر منشأ ریزگردها، مکانیزم وقوع و ابعاد برنامه‌هایی است که دستگاه‌های مختلف متولی باید آن را تهیه کنند.
 
شعاعی با بیان این‌که به‌ طور جدی به‌دنبال برنامه تعیین منشأ و تبیین برنامه هماهنگ هستیم، تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون تقریبأ بحث شناخت منشأ در ۱۲ استان پایان یافته و به ۱۱ استان نیز ابلاغ طرح شده است که قرار است در کمیته‌ای نهایی شود و مبنای عمل قرار گیرد.
 
وی با دعوت از همه متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه برای کمک به این برنامه، فلسفه برگزاری این کنفرانس‌ها را بهره‌مندی از جامعه علمی و پژوهشی کشور در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: بر این مبنا از ارائه پیشنهادات کلیه پژوهشگران و صاحب‌نظران در ستاد استقبال می‌کنیم.
 
رئیس ستاد ملی مقابله با ریزگردها با اشاره به تبیین وضعیت و پراکندگی کانون‌های گردوغبار کشور در این کنفرانس، افزود: امیدورام همه در برنامه‌های کنفرانس شرکت کنند تا در اجلاس ۷۱ سازمان ملل بتوانیم قطعنامه الزام‌آوری برای مقابله با ریزگردها و همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کنیم که مبنایی برای کارهای بین‌المللی شود.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.