stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 30212
  • 12 اسفند 1394 - 11:16
4

ترامپ و هیلاری آرای سه شنبه بزرگ را درو کردند

شمارش آراء انتخاباتی در ۱۱ ایالت آمریکا که به طور همزمان رقابت درون حزبی جمهوریخواهان و دموکراتها را برگزار کردند، رو به پایان است و تا این جای کار کامیابی نصیب «ترامپ» و «هیلاری» شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» به ترتیب نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تا به این جای کار افتخار کسب اکثریت آراء در رقابت موسوم به «سه شنبه بزرگ» را که در اول ماه میلادی مارس برگزار شد، از آن خود کردند.

در سه شنبه بزرگ انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ۱۱ ایالت آرکانزاس، آلاباما، کلرادو، جورجیا، ماساچوست، مینه سوتا، اوکلاهاما، تنسی، تگزاس، ویرجینیا و ورمونت برگزار شد حال آنکه جمهوریخواهان علاوه بر این ۱۱ ایالت در دو ایالت آلاسکا و وایومینگ نیز انتخابات برگزار کردند.

در این رقابت، ترامپ و هیلاری هر یک پیروزی در شش ایالت را از آن خود کردند. به این ترتیب ترامپ پیروز میدان رقابت در ایالت های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، ماساچوست، ویرجینیا و تنسی شد حال آنکه هیلاری هم پیروزی در ایالت های آلاباما، آرکانزاس، جورجیا، تنسی، تگزاس و ویرجینیا را از آن خود کرد.

با کسب اکثریت آراء در رقابت های انتخاباتی سه شنبه بزرگ، ترامپ و هیلاری که پیشتر نیز چهار رقابت درون حزبی را در ایالت های آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی پشت سر گذاشته اند جای پای خود را در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا محکم کرده و به کسب پیروزی در ۳۵ ایالتی که همچنان منتظر برگزاری رقابت های درون حزبی هستند، دلگرم شدند – پیروزی که در نهایت می تواند عنوان نامزدی حزب جمهوریخواه یا دموکرات را در رقابت سرنوشت ساز ۸ نوامبر از آن ترامپ و هیلاری کند.

بعد از پشت سر گذاشتن رقابت پر هیجان سه شنبه بزرگ، ترامپ و هیلاری نیز با صحبت هایی که علیه یکدیگر داشتند، هر یک به طور ضمنی دیگری را به عنوان رقیب اصلی خود پذیرفتند.

اما، در این میان، «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس و رقیب ترامپ از حزب جمهوریخواه، از افتخار پیروزی در خانه خود برخوردار شد و علاوه بر این پیروزی در ایالت همسایه یعنی اوکلاهاما را نیز از آن خود کرد. وی در عین حال مدعی شد که از بیشترین شانس برای متوقف کردن ترامپ برخوردار است.

«مارکو روبیو» سناتور جوان ایالت فلوریدا نیز تا به این جای کار موفق به کسب پیروزی در ایالت مینه سوتا شده است.

در آن سوی میدان و در حزب دموکرات هم «برنی ساندرز» سناتور ایالت ورمونت علاوه بر کسب پیروزی در خانه خود موفق به جلب آراء دو ایالت اوکلاهاما و کلرادو شد.

مهر، تا به این جای کار، ترامپ ۶۹ ساله، خبرسازترین و در عین حال دردسر سازترین نامزد انتخاباتی رقابت های سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است چرا که پیشنهاد های وی مبنی بر ساخت یک دیوار طویل در مرز آمریکا – مکزیک، اخراج مسلمانان و در نهایت بیرون راندن ۱۱ میلیون مهاجر غیر قانونی ساکن آمریکا نه تنها مردم بلکه هم حزبی های خود وی را نیز آشفته کرده است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.