stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 30138
  • 12 اسفند 1394 - 1:00
4

مردم جایگاه امام راحل را حفظ می‌کنند

مردم جایگاه امام راحل را حفظ می‌کنند

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: جایگاه امام خمینی(ره) و بیت ایشان را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و انشاالله بعدها هم اینگونه خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی که در بیت نوه امام(ره) در قم انجام شد، افزود: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی به بیت شما را نداشته باشد.
وی همچنین آرزو کرد که انشاالله همواره بر ارادت مردم به بیت امام راحل افزوده شود.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَی اَن تَکْرَهُواْ شَیئًا وَهُوَ خَیرٌ لَّکُمْ وَعَسَی اَن تُحِبُّواْ شَیئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یعْلَمُ وَاَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می‌داند و شما نمی‌دانید) اشاره کرد و افزود: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.
وی سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم اضافه کرد: مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

IMG18311686

این مرجع تقلید سپس اظهار کرد: جایگاه امام راحل و بیت ایشان را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و انشاالله بعدها هم اینگونه خواهد بود.
آیت‌الله صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و تاکید بر اینکه مقامات اشخاص محفوظ است و نمی‌توان آن را کم کرد، افزود: بیت امام(ره) معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.
این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداخت و فقدان ایشان را ضایعه‌ای سنگین خواند وگفت: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می‌شود.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شد.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: بی‌تردید حمایت‌ها و الطاف جنابعالی همیشه از جمله مهم‌ترین عواملی بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمی یاران و دوستان امام شده است.
وی افزود: پشت گرمی به اعتماد بزرگانی از قبیل حضرتعالی که استوانه قدرتمند حوزه‌های علمیه و مظهر تقوای الهی هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین‌تری را نسبت به حفظ ارزشهای دینی بر دوش خویش احساس کنیم.
نوه امام راحل خطاب به آیت‌الله گلپایگانی گفت: همه ما محتاج دعای شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدی‌ها نرنجیم و از خوبی‌ها مغرور نشویم.
در این دیدار حجج اسلام سید یاسر و سید علی خمینی نیز حضور داشتند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.