stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 29909
  • 10 اسفند 1394 - 19:41
5

تابش: مردم نشان دادند خواستار آرامش و پیشرفت کشورند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر اینکه این انتخابات پیام‌های بسیار مهمی داشت گفت که مردم به پایان دادن به بداخلاقی و تنازعات رای دادند و با رای‌شان نشان دادند که خواستار آرامش، پیشرفت کشور و حرمت نهادن به همه‌ی گروه‌ها هستند.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز دوشنبه درجمع خبرنگاران با بیان اینکه برای داشتن مجلس موفق در آینده باید توجه ویژه‌ای به پیام‌های بسیار مهم این انتخابات داشت، به پیام مقام معظم رهبری درباره‌ی حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره و اظهار کرد‌: این پیام از فصاحت و بلاغت برخوردار بود و امید آفرین و راه گشا بود. ایشان مشخصه‌ها و وظایف را تعیین کردند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: طبق پیام رهبری یکی از مشخصه‌های این انتخابات آن است که انتخابات لبیک عمومی بر فراخوان نظام اسلامی بود. همچنین ایشان در این پیام از نمایندگان در مجلس خبرگان و شورای اسلامی، ساده زیستی ،پاکدستی، حضور تاثیرگذار و ترجیح منافع ملی و ایستادگی در مقابل بیگانگان را خواستند و اینکه نمایندگان این مجالس باید منش جهادی در اندیشه و عمل داشته باشند، قطعا این مشخصه‌ها می‌تواند منشور کارکردی مجلس برای دوره بعد باشد که انتظار مردم نیز همین است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: مردم در این انتخابات به پایان دادن بداخلاقی‌ها و تنازعات رای دادند. مردم خواستار آرامش و پیشرفت کشور و حرمت نهادن به همه گروهها، اصناف و اقشار هستند. این که این نسل مطالبات و خواسته‌هایی دارند که باید دیده شوند و نمایندگان مجلس به آ‌نها توجه کنند تا بتوانند عملکرد قابل قبولی به مردم ارائه دهند.

تابش در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه برخی از کرسی‌های مجلس را جریان‌های حامی دولت در دست گرفته‌اند چقدر احتمال دارد که مجلس آینده مجلسی دولت ساخته شود گفت: اگر روند شکل گیری آراء و عقاید مردم در این چند سال را دنبال کنیم می‌بینیم که مردم خواستار تحقق مطالباتشان هستند؛ مطالباتی که در رای‌شان آن را نشان دادند، آنها در انتخابات ریاست جمهوری به عقلانیت و اعتدال رای دادند و در تداوم این راه در این انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: دولت با حمایت رهبری در عرصه‌ی سیاست خارجی کاری کرد کارستان و برجام را به فرجام رساند و توانست از منافع ملی در مقابله و مواجهه با قدرت‌های استکباری دفاع کند و هنر دیپلماسی ایرانی را بر مبنای عقلانیت، خرد ورزی و منطق به ظهور و بروز برساند. این همان موضوعی است که مردم برای تداوم آن رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بزرگوارانه حضور مردم را پیروزی ملت دانستند همه باید کمک کنیم مجلس آینده مجلسی برای اصلاح امور، توسعه، پیشرفت، حفظ ارزش‌ها و رفع کاستی‌ها و مشکلات باشد. این موضوعی است که مردم به آن رای دادند. بنابراین نباید از تعابیری همچون مجلس دولت ساخته استفاده کنیم و نخواهیم جریان فکری غالب مردم را منحرف کرده و ذائقه مردم را تلخ کنیم.

منتخب مردم در مجلس دهم گفت: مجلس باید استقلال خودش را حفظ کند. مجلس، مجلسی است که در راس امور و جزیی از حاکمیت و مدافع منافع ملت بوده و در آینده هم خواهد بود. البته با تعامل با دولت می‌تواند کارها و امور را بهتر پیش ببرد. تعامل به معنای کوتاه آمدن از وظایف و مسئولیت‌ها نیست و مجلس جز خدا و مردم با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.