stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 29853
  • 10 اسفند 1394 - 12:46
3

سخنگوی وزارت امور خارجه: نتایج حمایت از افراطی‌گری به درون عربستان بازمی‌گردد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست‌های مبتنی بر حمایت از افراطی‌گری و تروریسم نه تنها در منطقه و جهان ناامنی ایجاد می‌کند، بلکه نتایج آن مستقیم به درون عربستان سعودی هم بازمی‌گردد.

قلم | qalamna.ir :

حسین جابری انصاری در نشست خبری این هفته خود در پاسخ به سئوالی درباره مواضع عربستان، گفت: از آنجا که عربستان در برابر مجموعه تحولات گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی احساس می‌کند که برآیند این تحولات به ضررش است، به دنبال صادر کردن مشکلات داخلی خود و انداختن مسئولیت آن به گردن کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: انکار مشکلات داخلی و محول کردن مسئولیت مشکلات داخلی به کشورهای دیگر به تشدید و تعمیق بحران‌ها، مسائل و مشکلات داخلی منجر می‌شود و هیچ نتیجه‌ای برای عربستان سعودی در پی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان سعودی در چند دهه گذشته از جریان‌های افراطی و تروریستی برای آنچه منافع خود در سیاست خارجی تلقی می‌کرده، حمایت گسترده انجام داده است، گفت: تشدید تحرکات تروریستی در درون کشور عربستان سعودی بازگشت نتایج این سیاست چند دهه‌ای در زمینه حمایت از تروریست و افراطی‌گری است.

وی با تاکید بر اینکه فضای منطقه و جهان به هم پیوسته است،‌ افزود: اینگونه نیست که یک بازیگر یا یک کشور فکر کند سیاست‌هایی را که پیگیری می‌کند در این زمینه به منافع برای آن کشور منجر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سیاست‌های مبتنی بر حمایت از افراطی‌گری و تروریسم نه تنها فقط در منطقه و جهان ناامنی ایجاد می‌کند بلکه نتایج آن مستقیم به درون عربستان سعودی هم بازمی‌گردد و با متهم کردن دیگران هیچ تغییر مثبتی اتفاق نخواهد افتاد. این انکار واقعیت است و تنها به نتایج وخیم بعدی منجر خواهد شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.