stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 29653
  • 05 اسفند 1394 - 13:43
4

پزشکیان : تندروها در رویای بازگشت دوران رانت‌خواری هستند /۸۰۰ میلیارد دلار درآمد‌نفتی کجا رفت؟

پزشکیان : تندروها در رویای بازگشت دوران رانت‌خواری هستند /۸۰۰ میلیارد دلار درآمد‌نفتی کجا رفت؟

نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس، رکود اقتصادی و افزایش بیکاری در سالهای اخیر را نتیجه‌ی هدر دادن ۸۰۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی در دولت گذشته دانست و گفت: اگر درامدهای نفتی طی هشت سال دولت عدالت محور در امور زیربنایی هزینه می شد، امروز شاهد بیکاری و رکود در اقتصاد نبودیم.

قلم | qalamna.ir :
 مسعود پزشکیان در جمع فرهنگیان حامی اصلاحات در تبریز افزود: از کل درآمدهای سرشار نفت ۱۴۵ دلاری، هیچ رقمی عاید آذربایجان و تبریز نشد و بسیاری از صنایع این خطه را به نابودی کشاند.
 
وی با اشاره به تعلل ۱۴ ساله در احداث پروژه راه آهن میانه – تبریز، گفت: با ۱۰۰ میلیارد دلار می توان ۳۰ هزار کیلومتر راه آهن ساخت اما فاصله ی دو ساعته میانه به تبریز همچنان ناتمام مانده است!
 
وزیر بهداشت دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود، توافق هسته ای و رفع تحریم های بین المللی را عامل رونق اقتصادی در ماه های آینده خواند و گفت: البته برخی رسانه های مخالف دولت بیکاری و رکود اقتصادی را در بوق و کرنا می کنند درحالیکه این اوضاع نتیجه‌ی عملکرد همفکران آنها در دولت قبل بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه، برجام تمام گره های اقتصادی را باز خواهد کرد گفت: مخالفان توافق برجام قصد دارند تصویب این توافق را به عنوان خیانت معرفی کنند و اگر حمایت رهبری نبود، تندروها دکتر ظریف را استیضاح و زندانی می‌کردند!
 
نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: آنها که تحریم را کاغذ پاره می دانستند، امروز از عدم رفع تحریم نگرانند و ادعا می کنند برجام باعث رفع تحریم نبوده است!
 
پزشکیان با اشاره به برنامه های کارشناسی نشده و غیراصولی دولتهای نهم و دهم، گفت: هر ساله بیش از ۵۰۰ پروژه کلنگ زنی کردند، حالا این پروژه ها کجا هستند، چه دردی از مردم درمان شد؟
 
به گفته وی هم اینک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان طلب بابت پروژه های نیمه تمام روی دست دولت مانده و بخشی از رکود حاکم ناشی از این اقدامات بوده است.
 
وی با بیان اینکه نتیجه سیاست های همفکران دولت گذشته، تحریم و ورشکستگی است، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه را نیز به دلیل مدیریت های غیرکارشناسی و با هدف اجرای برنامه های بدون حساب کتاب منحل کردند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بر اثر همین سوء مدیریتهاست که حالا روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان گاز ایران در پارس جنوبی عاید قطر می شود و در نتیجه تحریم خرید نفت نیز میلیاردها دلار از سرمایه های ملی به هدر رفته است.
 
پزشکیان گفت: آنها که امروز از قراردادهای نفتی دولت تدبیر و امید اظهار نگرانی می کنند، عامل بسیاری از فسادهای نفتی و بروز پدیده هایی مانند بابک زنجانی شده اند.
 
پزشکیان خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان امروز به انتقاد از دولت قبل برخواسته و خود را غمخوار مردم می دانند، اگر اولویت شما جوانان بود، چرا کشور را به اینجا رساندید، چرا وقتی دولت قبل دروغ می گفت جلویش نمی ایستادید؟
 
وی با بیان اینکه عده ای در رویای بازگشت دوران رانت خواری به سر می برند گفت: سال ها ادعا کردند که اسامی مفسدان اقتصادی در جیبشان است درحالیکه خود بزرگترین فاسدان اقتصادی از آب درامدند!
 
مسعود پزشکیان تصریح کرد: اگر مردم همت کنند، قدرت عمومی همچون سیلی بنیان شکن نامردان را از میدان کنار زده و افراد پاک و سالم را روانه ی مجلس می کند.
 
منبع: خبرآنلاین
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.