stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 29538
  • 03 اسفند 1394 - 2:21
5

دکتر حق شناس: منابع فقط در اختیار قدرت متمرکز حاکمیت است و این منابع سرشار مردم در آنجا هزینه می شود نه فرهنگ !

دکتر حق شناس: منابع فقط در اختیار قدرت متمرکز حاکمیت است و این منابع سرشار مردم در آنجا هزینه می شود نه فرهنگ !

موضوع فرهنگ و مجلس دهم، امشب دوم اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور “امیرمحبیان” و ” دکتر حق شناس” از فعالان سیاسی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قلم | qalamna.ir :
۱۱
در ادامه اهم سخنان دکتر محمدجواد حق شناس را می خوانید :

مشاور وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که مهم ترین برنامه های کشور از دیدگاه جنابعالی چه مسائلی هستند گفت: اگر می توانستیم ادعا کنیم که انقلاب اسلامی ایران فقط یک بعد دارد می توانستیم بر بعد فرهنگی انقلاب تاکید کنیم.

 
 
دکتر حق شناس با بیان این که این موقعیت و این جایگاه باید در حوزه های متفاوت تصمیم ساز و تصمیم گیر مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: یکی از عرصه هایی که می تواند مرکز مهم تصمیم سازی در حوزه های کلان باشد مجلس شورای اسلامی است لذا این نهاد، تنها مرکز قانونگذاری در کشور است. فرهنگ به عنوان رکن اصلی و بسترساز مهم تصمیم سازی در نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند مورد توجه قرار بگیرد. و  لذا حوزه فرهنگ با روح و فکر و درون انسان ها سر و کار دارد 
 
ما غنای فرهنگی داریم اما این غنا می تواند با کمترین توجه و سرمایه گذاری تبدیل به بزرگ ترین سرمایه ملی و اجتماعی شود و می تواند موقعیت ما را در جهان امروز به یک وضعیت برتر برساند.
 
این فعال سیاسی و رسانه ای در ادامه به اعتبارات حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از کمترین تخصیص منابع بودجه مربوط به حوزه فرهنگ است و وزارت فرهنگ تنها ۱۷ درصد بودجه کشور را در اختیار دارد در حالی که باید یک فرهنگ چند صد هزار ساله را به دوش بکشد.
 
حق شناس در پاسخ به این سوال که چرا در برخی مواقع ما شاهد عدم اجرای قوانین در حوزه فرهنگی هستیم اظهار داشت: این مسئله به دلیل آن است که قانونگذار متناسب با نیاز و برداشت جامعه و آن گونه که باید به روانشناسی اجتماعی توجه کند و بعد قانون گذاری کند به موضوع توجه نکرده است.
 
از جمله مشکلات صنعت سینمای ایران بحث بودجه و کم کردن دخالت عناصر غیرکارشناس در این حوزه است ضمن این که سیاست های یک بام و چند هوا در این حوزه نیز باید اصلاح گردد.
 
 
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.