stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 29534
  • 02 اسفند 1394 - 19:49
4

عارف : مردم تهران هفتم اسفند مسافرت نروند

عارف : مردم تهران هفتم اسفند مسافرت نروند

عارف از مردم تهران خواست از رفتن به سفر در هفتم اسفند اجتناب کنند و به لیست ۳۰+۱۶ رای دهند.

قلم | qalamna.ir :

در نشست محمدرضا عارف و سهیلا جلودار زاده از کاندیداهای اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه فنی تهران عارف گفت:‌ ای کاش وزارت کشور و شورای نگهبان با توجه به ایام فاطمیه (س) انتخابات را یک هفته با تاخیر برگزار می‌کردند.

وی به خطاب به جوانانی توصیه کرد که در ایام انتخابات حرمت شهادت حضرت فاطمه (س) را حفظ کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بازرگان و شهید چمران گفت: این دو عزیز در ایجاد و تقویت انجمن های اسلامی دانشجویی زحمات فراوانی کشیده اند.

وی ادامه داد: به نتیجه رسیدن برجام ایجاب می‌کند مشروعیت نظام در جهان بالاتر برود ودشمن تلاش کرده از اختلافات کشورهای اسلامی حداکثر بهره را ببرند. بنابراین برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه قدرت بیشتری را به دستاندرکاران کشور در عرصه بین‌المللی می‌دهد.

رئیس اسبق دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما اخلاق را یک ضرورت می دانیم و بر سیاست اخلاقی اصرار داریم تاکید کرد: به هیچ وجه برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت هرگز از اخلاق عدول نمی کنیم.

عارف باطرح این پرسش که چرا اصولگرایان به جای ارزیابی عملکرد خود رقیب را تخریب می‌کنند ادامه داد: از رقبا خواهش می کنم به این سوال پاسخ دهند که در مجالس هفتم تا نهم که اکثریت را در اختیار داشتند چه کردند و چرا کارنامه خود را مطرح نمی کنند تا مردم بهتر انتخاب کنند؟ دولت اصلاحات در برنامه سوم بالای نود درصد شاخص های کیفی پیش‌بینی شده در برنامه را محقق کرد.

وی ادامه داد:در ذخایر استراتژیک این ذخایر را به بیش از شش ماه رساندیم. نرخ بیکاری را تک رقمی کردیم و تورم را به حدود ده درصد کاهش دادیم. حال اصولگرایان از عملکرد برنامه‌های چهارم و پنجم گزارش دهند، اما بنده اجمالا بگویم که مجبوریم در برنامه ششم که طی ماه های اول مجلس دهم به تصویب می‌رسد به برنامه چهارم برگردیم.

وی افزود:‌ اگر چه ما از تحلیل لیست اصلاح‌طلبان توسط رقیب استقبال می‌کنیم، اما چرا اصولگرایان عملکرد لیست خود را تحلیل نمی کنند؟ اصولگرایان عملکردشان در سه مجلس گذشته را به مردم گزارش دهند. چرا استناد اصولگرایان به رسانه‌های خارجی یا معاند نظام مستند است. چه شده که اسناد رسانه‌های خارجی ملاک اصولگرایان قرار گرفته است.آن هم رسانه هایی که اصلاح‌طلب و اصولگرا برایشان فرقی ندارد.

رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت:‌ از ۳۰ نفر لیست نمایندگان اصلاح‌طلب تهران ۱۶ نفر ایثارگر هستند. رقیب چرا این را نمی بیند و فقط می‌گوید لیست اصلاح‌طلبان چهره اقتصادی ندارد. اصلاح‌طلبان برنامه ۱۲۸ بندی برای اقتصاد دارند که در قالب گروه سه جانبه‌گرایی نخبگان بخش‌های مختلف، دولت و مجلس آن‌ها را دنبال خواهند کرد. ما شعار نمی دهیم فقط بر اساس عملکرد و توانمندی هایمان سخن می گوییم.

عارف افزود: رقیب زاویه کوچکی بین اصلاحات و بخش هایی از حاکمیت را به ما تحمیل کردند، اما این را بدانند که مردم اجازه نمی دهند به اهدافشان برسند. ما حاضریم عضو لیست اصلاح‌طلبان با سی عضو لیست اصولگرایان با هم مقایسه شود تا مردم به خوبی قضاوت کنند.

وی تاکید کرد: در صورت در دست گرفتن اکثریت مجلس دهم توسط اصلاح‌طلبان زمینه اجرای تمام بندها و فصول قانون اساسی فراهم می‌شود.

عارف هم‌چنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به عملکرد اصلاح‌طلبان فکر می کنم راه توسعه و پیشرفت کشور را بهتر و سریعتر و جدیتر خواهیم پیمود.

وی ادغام سازمان جوانان در وزارت ورزش را غیرکارشناسی دانست و افزود:‌ اگر چه به زعم برخی سازمان جوانان و وزارت ورزش هر دو وجه مشترک دارند اما از نظر سازمانی هیچ سنخیتی بین سازمان امور جوانان و وزارت ورزش نیست. حتی شاید برخی وظایف آن‌ها لزومی نداشته باشد که در سطح وزارت خانه دنبال شود و شاید اگر دو سازمان مقتدر به صورت جداگانه در امور جوانان و ورزش تشکیل شود شرایط بهتر شود.

هم‌چنین سهیلا جلودارزاده در این مراسم با بیان اینکه از اینکه بار دیگر طنین آزادی و آزادی خواهی در دانشکده فنی دانشگاه تهران می پیچد خوشحالم گفت:‌ طی ده سال گذشته اگرچه روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما رشد و بلوغ فکری در سراسر کشور جوانه های اصلاح‌طلبی را به نهال مبدل کرده است.

وی خوشبختی را به معنای گرفتن یک نامه و دریافت صدهزار تومان ندانست و افزود:‌ بادادن یک نامه و صدهزار تومان پول، کشور و جامعه خوشبخت نشده است. امیدوارم طی ده سال آینده کشور هفتاد سال رو به جلو حرکت کند تا عقب‌افتادگی های ده سال گذشته جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه با افکار پوسیده مملکت رشد نمی کند گفت:‌ تمام افکار ضد خدا یا ضد اخلاق به هشت سال گذشته حتی به قانون مبدل شد. مثل قانون مالیات و قوانین توسعه که باید اصلاح شود. فساد اداری سازمان یافته در دولت وجود دارد و نمی توان با آن کاری کرد. رسوایی‌ها و اسناد آن با دستگیری معاون اول رئیس جمهور سابق رو شد.

این چهره سیاسی ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای رفع تبعیض عمومی و تبعیض جنسیتی داریم. با یک تفکری که بانوان کشور را پشت دیوارها و پرده ها مخفی کرد موفق شد؟ هرگز اینطور نیست. تعداد دانشجویان دانشگاه ها و زنان شاغل در بازار کار عکس این مسأله را نشان می‌دهد. تفکری که در پی حذف نخبگان است فقط وفقط دنبال چپاول منابع نفتی و اقتصادی کشور است به همین خاطر طی هشت سال گذشته فقر ، بزرگ و دهک های فقیر افزایش یافت. امروز کارمندان و حتی وزراء برای تامین مایحتاج خود دچار مشکل هستند؛ چرا که ارزش پول ملی به یک سوم تنزل یافته است و ما اجازه نمی دهیم این تفکر به مجلس دهم راه یابد.

جلودار زاده تاکید کرد:‌بنا ندارم برای جمع آوری رای شعار دهم ، اما اصلاح الگوی تفکر ، ایجاد نهضت کار و همبستگی ملی برای رسیدن به رونق ملی جزو برنامه هایی است که در صورت ورود به مجلس آن‌ها را محقق خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایمان تبدیل مطالبات ملت به احکام برنامه ششم است. از جمله رفع موانع کسب و کار و حل مشکلات بیش از دو ونیم میلیون زن سرپرست خانوار که دستاورد دوران هشت ساله سیاه است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ اقتصادانی در لیست اصلاح‌طلبان نیست گفت:‌اقتصاددانان اصلاح‌طلب در حوزه دیگری مشغول به کارند به آنان قول داده ایم در قالب یک جمع سه جانبه متشکل از انجمن ها ، اتحادیه‌ها و تشکل های غیر دولتی در کنار دولت و مجلس سه ضلع مثلث سه جانبه گرایی را تشکیل دهیم و این مثلث برنامه ششم توسعه را تصویب کند و کلید این گروه سه جانبه قفل ها و مشکلات کشور را ان شاء الله حل خواهد کرد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.