stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 29526
  • 02 اسفند 1394 - 13:34
3

مطهری در نشست خبری صدای ملت: اصولگرا‌یان به حقوق شهروندی و آزادی بیان توجه ندارند

نشست خبری فهرست انتخاباتی صدای ملت صبح امروز با حضور علی مطهری، علیرضا محجوب و محمدحسن غفوری‌فرد برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا محجوب، علی مطهری و حسن غفوری‌فرد در نشست خبری به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

علی مطهری: اصولگرا‌یان به حقوق شهروندی و آزادی بیان توجه ندارند

در ابتدای این نشست علی مطهری در توضیحاتی درباره انگیزه انتشار فهرست صدای ملت برای انتخابات مجلس اظهار داشت: آنچه که در فضای سیاسی ما رواج دارد دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است و علت اصلی انتشار فهرست صدای ملت این بود که احساس کردیم نقاط ضعفی در هر دو جریان وجود دارد.

مطهری: صدای ملت نقاط ضعف اصلاح طلبی و اصولگرایی را جبران می‌کند

او گفت: اصولگرا‌ها به مسئله حقوق شهروندی و آزادی بیان و به طور کلی آزادی‌های سیاسی توجه کافی ندارند و آسیب‌هایی به کشور زده‌اند و اصلاح‌طلبان نیز در مسائل فرهنگی گاهی بیش از حد با تسامح و تساهل رفتار کنند؛ ما با انتشار فهرست صدای ملت تلاش داریم این نقاط ضعف را جبران کنیم و همزمان نقاط قوت هر دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

نامزد انتخابات مجلس در حوزه تهران ادامه داد: احساس کردیم انحصار در دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی الزامی نیست و نیاز به آغاز به کار جریان سومی است و بر این اساس نامزدهای مورد نظرمان را در تهران و برخی شهرستان‌ها معرفی کردیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ما هیچ تعصب گروهی و جناحی خاصی نداریم و از هیچ کدام از اعضای لیست ۳۰ نفره صدای ملت هیچگونه تعهدی نگرفتیم و میثاق‌نامه‌ای نداشتیم و معتقدیم همه آزادند علاوه بر فهرست صدای ملت در هر فهرستی که تمایل دارند حضور داشته باشند.

غفور‌ی‌فرد: آنها که تایید شده‌اند، صلاحیت ورود به مجلس را دارند

در ادامه محمدحسن غفوری‌فرد نیز در سخنانی درباره حضور صدای ملت در انتخابات مجلس اعلام کرد: شرکت در انتخابات مجلس در هر کشوری که مجلس در راس امور باشد یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مردم است و جایگاه رفیعی در سرنوشت آن ملت خواهد داشت و امیدوارم مردم این بار هم بلوغ و آگاهی سیاسی خود را نشان بدهند و آنچه تشخیص می‌دهند را عملی کنند.

او گفت: صدای ملت در انتخابات گذشته مجلس کار خود را شروع کرد و یکی از دلایل چنین تصمیمی خروج از این فضای دو قطبی بود و با توجه به استقبال خوبی که از این فهرست در انتخابات دوره نهم مجلس به عمل آمد، تصمیم گرفتیم در این دوره نیز کار خود را ادامه دهیم و برای انتخابات مجلس دهم فهرست ارائه کنیم.

این نامزد اصولگرای انتخابات مجلس دهم یاد‌آور شد: تذکر کاندیدا‌ها و لیست‌های انتخاباتی هم به انتخاب اصلح از سوی مردم یاری می‌رساند و هم سطح مشارکت را بالا برده و فضای کشور را انتخاباتی‌تر می‌کند.

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: تمام کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند صلاحیت این را دارند که وارد مجلس شوند و هرکدام که از سوی مردم انتخاب شوند مورد احترام خواهندبود و همگی به تصمیم نهایی ملت احترام می‌گذارند.

محجوب: پیگیر مسائل صنفی کارگران هستم

همچنین علیرضا محجوب دیگر نامزد انتخابات مجلس که علاوه بر حضور در لیست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در فهرست صدای ملت نیز قرار دارد اعلام کرد: فهرست انتخاباتی صدای ملت از دوره پیش فعالیت خود را آغاز کرد و جا دارد از آقایان کاتوزیان و عباس‌پور که به همراه آقای مطهری، غفوری‌فرد و بنده تهیه لیست انتخاباتی صدای ملت را آغاز کردیم، یادی بکنیم که با وجود مشکلاتی که پیش‌رویمان قرار داشت به این اعتقاد رسیدیم که باید صدای ملت را به گوش مسئولان برسانیم.

او با بیان اینکه علی مطهری از ابتدا سنگ زیرین آسیاب صدای ملت بوده است، یادآور شد: همگی شاهد بودیم که آقای مطهری بیش از همه بر سر شعار‌ها و مواضع خود ایستادگی کرد و در این راستا هزینه بسیاری داد و از انواع تهمت‌ها، اتهام‌ها، تهدید‌ها و توهین‌ها نترسید و هر اتفاقی را تحمل کرد.

محجوب با تاکید بر اینکه همواره به دنبال پیگیری مسائل صنفی کارگران بوده و کمتر به مباحث سیاسی و جناحی ورود می‌کند اعلام کرد: برخلاف تصور جریان صدای ملت یک جریان خلق‌الساعه نیست و از دوره پیش فعالیت خود را آغاز کرده و ما برای اینکه بتوانیم افراد سالم را معرفی کنیم اقدام به انتشار فهرست صدای ملت کردیم.

ادامه دارد …

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.