stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 29412
  • 01 اسفند 1394 - 12:44
1

مجوز آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی / انتقادات به خرید ایرباس‌های ۳۸۰ جدی نیستند

مجوز آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی / انتقادات به خرید ایرباس‌های ۳۸۰ جدی نیستند

شرکت آمریکایی «بوئینگ» روز جمعه اعلام کرد که مجوز لازم برای مذاکره با شرکت های هواپیمایی ایران درباره فروش هواپیما را دریافت کرده است.

قلم | qalamna.ir :
قلم، به نقل ازرویترز، این مجوز که روزپنجشنبه اعطا شده، گامی درجهت رقابت این شرکت آمریکایی با رقیب اروپایی خود – ایرباس – محسوب می شود که ماه گذشته با فروش ۱۱۸هواپیما به ایران موافقت کرد. 
 
شرکت بوئینگ دربیانیه ای اعلام کرد: ما درخواست دادیم ومجوزی برای ارزیابی نیازهای کنونی ایران به هواپیماهای تجاری شرکت های ایرانی مورد تایید دولت آمریکا، دریافت کردیم. 
 
وزارت خزانه داری آمریکا ازاظهار نظر دراین خصوص خودداری کرد. 
 
بوئینگ دربیانیه خود افزود: شرکت ایرباس رقیب اروپایی ما درحال پیشبرد منافع خود دربازار ایران است وکانادا نیز بتازگی اعلام کرد که به شرکت «بمباردیر» اجازه دسترسی به بازار ایران را می‌دهد. 
 
این بیانیه می افزاید: ما درک می کنیم که وضعیت درمنطقه پیچیده ومتغیر است وهمچنان از رهنمودهای دولت آمریکا درارتباط با معاملات تجاری با ایران، تبعیت می کنیم. 
 
به تازگی معاون شرکت مشاوره هواپیمایی «آویاتس» با تاکید بر رقابت شرکت های « بوئینگ» و«ایرباس» گفته بود که محتمل است شرکت آمریکایی بویینگ به آرامی بدنبال کسب قرار دادهایی با ایران باشد.
 
«گوردون جاندرو» سخنگوی شرکت بوئینگ نیز گفته بود: اگر بنا باشد به شرکت های تایید شده ایرانی هواپیما بفروشیم، گام های مختلفی وجود دارد که باید برداشته شود اما فعلا به ارزیابی شرایط ادامه می دهیم.
 
 
 
 انتقادات به خرید ایرباس‌های ۳۸۰ جدی نیستند
 
قائم مقام وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه نقد جدی به خرید ایرباس های ۳۸۰ وارد نیست، گفت: اینکه تمام فرودگاه های کشورمان توان پذیرش هواپیماهای غول پیکر A380 را ندارد، غیر طبیعی نیست و قرار هم نیست به دلیل انتقادات بی پایه برخی ها هزینه کلانی را خرج توسعه تمام فرودگاه ها برای پذیرش این هواپیماها کنیم.

اصغر فخریه کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نباید به داشتن یک سری فرودگاه های درجه ۲ در کشورمان بسنده کنیم، اظهار داشت: فرودگاه های کشورمان به تدریج باید آمادگی پذیرش انواع تایپ های هواپیما را به دست بیاورند و وقتی یک اقدام بزرگی انجام می شود باید مقدمات آن کار هم فراهم اوریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه حضرت امام پذیر ایرباس های ۳۸۰ را دارد و تا زمان ورود هواپیماهای جدید، فرودگاه های کشورمان هم توسعه می یابند و قرار نیست که در حد فرودگاه های درجه ۲ باقی بمانند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ۸ ساله برای خرید ایرباس های جدید در نظر گرفته شده است، گفت: در این مدت، زمان و فرصت برای افزایش امکان و تجهیز و توسعه فرودگاه های کشورمان وجود دارد.

فخریه کاشان افزود: تا ورود این هواپیماها در چندین فرودگاه هم امکان پذیرش این ناوگان به وجود می آید اما ایرباس های ۳۸۰ آنقدر هواپیمای مطمئنی هستند که موضوعاتی مانند فرود اضطراری در فرودگاه ثالث برای این ناوگان پیش نیاید.

وی با بیان اینکه خرید این هواپیماها بدون مطالعه نبوده است، گفت: به تمام جوانب از جمله قابلیت پذیرش این هواپیماها در فرودگاه های کشور فکر شده است و انتقاداتی که به خرید این هواپیماها می شود، جدی نیست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اینکه فرودگاه های محدودی در کشور توان پذیرش بزرگ ترین هواپیماهای دنیا را دارند، موضوع غیر طبیعی و عجیبی نیست، ادامه داد: توسعه فرودگاه ها بسیار هزینه بر هستند و قرار نیست که تمام فرودگاه های کشورمان توان پذیرش این هواپیماها را داشته باشند، در کشورهای اروپایی هم که بزرگ ترین ناوگان دنیا را دارند تمام فرودگاه ها توان پذیرش این هواپیماهای غول پیکر را ندارند.

وی تاکید کرد: قرار نیست به دلیل انتقادات بی پایه برخی ها هزینه کلانی را خرج توسعه تمام فرودگاه ها برای پذیرش هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ کنیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.