stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 29024
  • 26 بهمن 1394 - 11:35
3

احتمال احضار ۱۰ ملوان دستگیر شده به سنا

مک کین تهدید کرد اگر تا اول ماه مارس دولت آمریکا گزارش کامل این حادثه را به سنا ارایه نکند، کمیته نیروهای مسلح سنا راسا ملوانان دستگیر شده را برای ادای توضیح در سنا ، احضار خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

سناتور جان مک کین رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تهدید کرد اگر دولت اوباما تا تاریخ اول مارس سال جاری (۱۱ اسفند) نتیجه گزارش کامل تحقیقات خود درباره حادثه ماه گذشته دستگیری و آزادی ملوانان آمریکایی از سوی ایران را به سنا ارایه نکند، کمیته تحت سرپرستی او در سنای آمریکا ممکن است ۱۰ ملوان آمریکایی را به منظور ادای شهادت و توضیحات به سنا احضار کند.

رویترز : مک کین که یکشنبه از کنفرانس سالانه امنینی مونیخ عازم کشورش بود این مطلب را جمع خبرنگاران اعلام کرده و گفته است که این گزینه ای است که مایل به انجام آن نیست اما اگر دولت اوباما در ارایه گزارش کامل این حادثه به سنا کوتاهی کند، مجبور به انجام آن خواهد شد.

دستگیری ملوانان آمریکایی به مدت ۱۵ ساعت (در روز ۱۲ ژانویه گذشته – ۳۳ روز پیش) و سپس انتشار فیلم و تصاویر آنها از سوی رسانه های دولتی در ایران ، خشم جمهوریخواهان و مقامات نظامی آمریکا را در پی داشته است.

این موضوع حتی به مناظرات انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه نیز کشیده شد و نامزدهای جمهوریخواه با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در قبال ایران، اقدام به نمایش تصاویر این نظامیان دستگیر شده را غیر اخلاقی و باعث تحقیر غرور ملی آمریکایی ها دانستند.

در مقابل این انتقادات، دولت اوباما تاکید کرده است آزادی سریع این نظامیان از پیامدهای رایزنی و رویکرد دیپلماتیک دولت آمریکا در قبال ایران بوده است.

یک مقام دولت آمریکادر واکشن به سخنان مک کین گفته است که نیروی دریایی تا کنون چند بار درباره این حادثه به مک کین گزارش داده است و در آینده نیز در صورت لزوم ارایه خواهد کرد.

مک کین در سخنان روز یکشنبه خود تهدید کرد کمیته نیروهای مسلح صبر زیادی نخواهد داشت و اگر تا ماه مارس گزارشی کامل از سوی دولت در این باره به سنا ارایه نشود، سنا ملوانان را احضار خواهد کرد.

مک کین گفت مقامات دولت می گویند همچنان در حال تحقیق و گرفتن توضیحات از ملوانان هستند تا پرونده تحقیقات را تکمیل کنند، اما به گمان او مقامات دولتی آمریکا تلاش دارند روی این مساله که به گفته مک کین استفاده تبلیغی و عامدانه دولت ایران از این حادثه برای انجام تبلیغات ضد آمریکایی بوده است، سرپوش بگذارند

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.