stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 28943
  • 25 بهمن 1394 - 14:55
0

کتاب جدید «هری پاتر» نیامده پرفروش شد

نسخه نمایش‌نامه «هری پاتر و فرزند ملعون» پیش از انتشار در تابستان سال جاری میلادی در قالب رمان هشتم این مجموعه، در صدر فهرست فروش آمازون قرار گرفت.

قلم | qalamna.ir :

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام «جی. کی. رولینگ» مبنی بر این که هشتمین قسمت از سری رمان‌های «هری پاتر» تابستان امسال به بازار خواهد آمد، نمایش‌نامه «هری پاتر و فرزند معلون» که دستمایه نگارش این رمان جدید دوقسمتی است به صدر فهرست فروش سایت «آمازون» و فروشگاه‌های کتاب «واتراستونز» انگلیس راه یافت.

«جیمز دانت» رئیس ارشد ارجرایی کمپانی «واتراستونز» انگلیس با توجه به اشتیاق فراوان علاقه‌مندان، با پیش‌بینی فروش بی‌سابقه برای این کتاب جدید اظهار کرد: “رمان دوقسمتی «هری پاتر و فرزند ملعون» که قرار است از ۳۱ جولای ۲۰۱۶ و یک روز پس از اجرای نمایش آن در لندن روانه بازار شود قادر است رکورد فروش تمامی هفت کتاب قبلی این مجموعه را زیر سایه خود قرار دهد.

در زمان انتشار قسمت‌های قبلی این مجموعه کتاب‌، کتاب‌فروشی‌های انگلیس تا نیمه‌شب به فعالیت خود ادامه می‌دادند تا پاسخگوی اشتیاق فراوان علاقه‌مندان به مجموعه داستان‌های «هری پاتر» باشند.

«دیوید شلی» مدیر اجرایی انتشارات «لیتل براون» ناشر کتاب «هری پاتر و فرزندان ملعون» در این‌باره گفت: “رولینگ و تیمش درخواست‌های فراوانی از سوی هواداران دریافت کردند که نمی‌توانستند به تماشای نمایش «هری پاتر و فرزند ملعون» بروند و خواستار انتشار کتاب آن بودند. ما نیز از این که فرصت فراهم کردن کتاب را برای این علاقه‌مندان به دست آورده‌ایم بسیار خوشحالیم”.

گاردین، کتاب جدید «هری پاتر و فرزند ملعون» که برگرفته ار نمایشنامه‌ای با همین نام نوشته «جی کی رولینگ» با همکاری «جک ترون» و «جان تیفانی» است، مجموعه داستان‌های هری پاتر را به ۱۹ سال پس از کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ» می‌برد.

مجموعه رمان «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری پاتر» محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸٫۲ میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.