stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 28648
  • 22 بهمن 1394 - 12:42
8

شمخانی: ایران فردا، ایران پیشرفته و رو به توسعه‌ خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران فردا را ایرانی ولایت‎‎مدار، پر تلاش، خادم به ملت ایران، ایستاده مقابل زورگویی قلدران دانست و افزود: ایران در آینده به عنوان ایرانی پیشرفته و رو به توسعه و متمرکز بر حل مشکلات اقتصادی خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

امیر دریابان “علی شمخانی” در جمع راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن مردم درالعباده یزد در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مقایسه ایران قبل از انقلاب، ایران پس از انقلاب و پیش‎‎بینی ایران فردا بعد از توافقات هسته‌ای سال ۹۴ پرداخت.

وی ادامه داد: ایران بعد از سال ۹۴، راه انقلاب، راه ولایت، راه امام(ره)، راه مشارکت بخشی از مردم و راه تاکید بر حل دشواری های اصلی را خواهد پیمود.

شمخانی اظهار کرد: تاکید بر حل مشکلات مردم از این به بعد، تاکید بر مسائل جدی تر معیشتی و اقتصادی خواهد بود چرا که با به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌های ظالمانه ۱۲ ساله، فرصت خدمت بیشتری در حوزه اقتصادی فراهم شده است.

وی با تاکید بر این که اصلی ترین مشکل کشور در حال حاضر، مشکلات اقتصادی و معیشتی است، افزود: همه باید در این حوزه متمرکز شویم.

به گفته دبیر شورای امنیت ملی، توسعه یافتگی در سند چشم انداز کشور دیده شده است و ظرفیت ها و زیرساخت‌های آن هم در کشور مهیا است و قابلیت نیل به اهداف سند چشم انداز وجود دارد از این رو نیازمند تمرکز دولت برای حل این مشکلات هستیم.

وی تاکید کرد: باید با جهت دهی و تمرکز بر اقتصاد مقاومتی با کمک دولت به عنوان سکاندار اصلی اقتصاد، برای عبور از شرایط حساس تلاش کنید.

شمخانی ادامه داد: شرایط جهانی و منطقه ای فرصت را برای کشور فراهم کرده است، از این رو باید با موفقیت از گردنه عبور کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز در بهمن ماه سال ۹۴، پرشکوه‌ترین تجمع مردمی را بعد از تجمعات ایام محرم، روز قدس و غیره شاهد هستیم و حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز سال نو، حضور مردم را پرشکوه‌تر از سایر تجمعات نشان خواهد داد.

وی با اشاره به سابقه مردم یزد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این حضور را دنباله‌رو قیام مردم یزد در دهم فروردین ماه دانست و این تجمع را تجمعی سلحشورگونه، انقلابی و مجدآفرین دانست.

شمخانی، جمهوری اسلامی را ثمره انقلابی دانست که از بدو پیروزی تاکنون به دلیل اتکا به مردم بر خلاف دشمنی های منطقه‌ای و جهانی، به عنوان الگوی حکومت دینی ایجاد شد و با برکت خون شهیدان، این مسیر تا سپردن حکومت به دست صاحب اصلی اش، استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: استقلال جمهوری اسلامی ایران در ۳۷ سال گذشته، بارها مورد تعرض قرار گرفت اما با حضور در صحنه مردم، تعرض‌ها با ناکامی همراه شد، البته توانستند مشکلاتی ایجاد کنند اما جمهوری اسلامی ایران توانست مانند مرجع و الگوی حکومت دینی در منطقه باقی بماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: حضور نیروهای ارزشی در حوزه های امنیتی و دفاعی در مقاطع پرخطر توانست تجربه‎های گرانقدری در حفظ استقلال ایران به اثبات برساند اما در بعضی حوزه ها از جمله حوزه اقتصادی دچار چالش هستیم که لازم است برای رفع آنها بیشتر تلاش شود.

وی تاکید کرد: این چالش ها به دلیل تحریم ها، تخریب زیرساخت‌ها، عقب ماندگی های گذشته و ناکارآمدی به وجود آمده اما نباید فراموش کرده که ایران امروز، ایران هسته ای، ایران توانمند در حوزه فناوری نانو، ایران برتر در باشگاه فضایی جهان، ایران برتر در تولید محصولات کشاورزی و سازنده نیروگاه است.

به گفته شمخانی، ایران زیرساخت های قابل اتکایی در حوزه منابع انسانی دارد و حجم دانشجویانی که در دانشگاه های کشور تحصیل می‌کنند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ۴ میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به حکومت ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب، به بی تاثیر بودن نقش مردم در حکومت، موروثی بودن حکومت، مهجور بودن دین در حکومت و غیره اشاره کرد و افزود: ایران در آن دوره در حوزه علم، دانش، توسعه عمرانی و غیره هیچ جایگاهی درجهان و منطقه نداشت.

شمخانی با اشاره به اینکه منابع زیرزمینی نفت در آن دوره نقش موثری در ثروت اندوزی برای کشور داشت، اظهار کرد: در آن دوران ثروت نفت فقط بین خاندان سلطنت و اطرافیان آنها توزیع می شد و اختلاف طبقاتی بسیار شدیدی حاکم بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک قدرت در منطقه و جهان تبدیل شده و نقش تعیین کننده ای در مبادلات خارجی دارد، ادامه داد: این قدرت مبتنی بر ارزش های دینی، حکومت ولایت فقیه، پایمردی به ارزش های انقلاب و دفاع دائمی از خط امام (ره) است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: تاثیرگذاری مردم در سطوح مختلف حکومتی از جمله انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای تعیین رهبر کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین نمایندگان مجلس که در راس امور است و انتخاب رییس جمهور یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.