stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 28596
  • 21 بهمن 1394 - 21:55
5

جنگ روانی در مرز میان دو کره شدت گرفت

مقام ها درسئول روز چهارشنبه در حالی از افزایش جنگ روانی و تبلیغات مخرب در منطقه مرزی میان دو کره خبر دادند که وزیر خارجه کره جنوبی برای رایزنی درباره اعمال فشار بر کره شمالی به نیویورک سفر کرده است.

قلم | qalamna.ir :
در پی بالاگرفتن تنش ها درباره آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر کره شمالی، دو کره با هدف تاثیرگذاری بر افکارعمومی تعداد بلندگوهای تبلیغاتی را در مرز میان دو کشور افزایش داده اند.
 
یک مقام نظامی کره جنوبی به شرط ناشناس ماندن به خبرنگار رویترز گفت: بلافاصله پس از شلیک موشک دوربرد کره شمالی، ما تعداد بلندگو های سیار در مناطق مرزی و نیز زمان پخش تبلیغات برضد کره شمالی را افزایش دادیم.
 
ازسوی دیگر«یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی نیز امروز در نیویورک با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.
 
به نقل از وزارت امور خارجه کره جنوبی، سفر وزیر خارجه این کشور به نیویورک با هدف جلب حمایت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه جدید و اعمال تحریم های بیشتر برضد کره شمالی صورت گرفته است.
 
خبرگزاری یونهاپ، «یون بیونگ سه» دراین دیدار ضمن تاکید براین موضوع که کره شمالی بارها قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است، خواستار تصویب یک قطعنامه موثر برای تغییر مسیر برنامه های هسته ای و موشکی این کشور شد.
 
دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز«نگرانی عمیق» از آزمایش های اخیر کره شمالی گفت که این آزمایش ها نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به شمار رفته و شرایط منطقه را «بی ثبات» می کنند.
 
کره شمالی یکشنبه هفته جاری با وجود مخالفت های آمریکا و سایر کشورهای منطقه، یک موشک دوربرد را برای استقرار ماهواره در مدار زمین پرتاب کرد.
 
واشنگتن و متحدان آمریکا در منطقه می گویند که آزمایش اخیر کره شمالی تنها پوششی برای بررسی و آزمایش فناوری موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای است.
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.