stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 28523
  • 21 بهمن 1394 - 12:30
2

وام جعاله مسکن ۲۰ میلیونی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت این وزارتخانه با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی برای افزایش مبلغ وام جعاله مسکن از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

حامد مظاهریان با بیان اینکه به دنبال اجرای اقدامات موثری در وزارت راه و شهرسازی هستیم تا محرک‌های جدید به بخش مسکن وارد کنیم، اظهار داشت: یکی از این محرک‌ها، تلاش برای افزایش میزان تسهیلات تعمیر مسکن یا همان وام جعاله مسکن است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مکاتبات بانک مسکن با مقامات بانک مرکزی برای افزایش وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، گفت: امیدواریم مقامات بانک مرکزی هم با این پیشنهاد بانک مسکن موافقت کند.
 
وی با بیان اینکه در پی افزایش وام خرید مسکن از ۳۵ به ۶۰ میلیون تومان شاهد استقبال از این تسهیلات در بازار مسکن و خرید «اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن» در فرابورس هستیم، افزود: همین استقبال از وام ۶۰ میلیون تومانی سبب شده است تا قیمت اوراق کمی افزایش یابد و مصرف‌کنندگان عملا همه وام ۱۰ میلیون تومانی جعاله را بابت خرید اوراق متقاضی شوند. به همین دلیل پیگیری‌های بانک مسکن برای افزایش وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، قدرت خرید بیشتری به خریداران مسکن خواهد داد.
 
مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از دیگر دلایل تلاش وزارت راه و شهرسازی برای موافقت بانک مرکزی با افزایش مبلغ وام جعاله مسکن از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان، بی‌اثر بودن مبلغ فعلی این وام برای کسانی است که خواهان تامین نقدینگی، صرفا برای تعمیرات واحد مسکونی خود هستند و نمی‌خواهند از آن برای افزایش نقدینگی خود در خرید مسکن استفاده کنند؛ حقیقتا با ۱۰ میلیون تومان امکان تعمیرات اساسی واحد مسکونی وجود ندارد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.