stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 28434
  • 20 بهمن 1394 - 11:54
2

طلای جهانی به مرز ۱۲۰۰ دلار نزدیک شد

طلای جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از ناملایمات اقتصادی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را افزایش داده، به بالاترین سطح در بیش از هشت ماه گذشته صعود کرد.

قلم | qalamna.ir :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ابتدای معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰٫۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۲۰۰ دلار هم صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۲ ژوئن سال گذشته بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰٫۳ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۴۰٫۲۰ دلار یا ۳٫۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۷٫۹۰ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ و همچنین بالاترین قیمت از ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵ بود.

اگر روند صعودی قیمت طلا در روز سه‌شنبه ادامه پیدا کند، در این صورت طولانی‌ترین روند افزایشی ۱۱ روزه این فلز زرد از ژوییه سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در “سی ام سی مارکتس” یکی از عوامل اصلی افزایش اخیر طلا را ضعیف شدن دلار آمریکا عنوان کرده که باعث افزایش ریسک گریزی سرمایه‌گذاران و پشتیبانی از قیمت این فلز ارزشمند شده است. وی همچنین احتمال صعود طلا به ۱۲۰۰ دلار و بالاتر از آن را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا هفته گذشته پنج درصد افزایش قیمت داشت که بزرگترین رشد هفتگی از ژوییه سال ۲۰۱۳ بود و انتظار فعالان بازار برای صعود این فلز به سطح بالاتر را تقویت کرد بویژه اکنون که احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به دلیل مشکلات اقتصاد جهانی کمرنگ شده و این موضوع به برگ برنده طلا تبدیل شده است.

افزایش نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود لطمه زده و مانع افزایش قیمت آن می‌شود.

ذخایر هشت صندوق سرمایه گذاری طلای بزرگ روز جمعه به ۴۳٫۳ میلیون اونس افزایش یافت که بالاترین میزان از ژوییه سال ۲۰۱۵ بود و درخشش بازار این فلز زرد را منعکس کرد. میزان ذخایر این صندوقها از ابتدای سال بیش از هشت درصد افزایش یافته است.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت اف سی استون، طلا ممکن است به سطح ۱۲۰۵ تا ۱۲۱۵ دلار صعود کند و در صورت صعود به سطح مذکور، توقف بعدی این فلز در سطح ۱۲۳۵ دلار خواهد بود.

طلا که تحت تاثیر افزایش نرخهای بهره در آمریکا سال ۲۰۱۵ را با ۱۰٫۴ درصد کاهش به پایان رساند، از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون با تقویت جایگاهش به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه بیش از ۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰٫۶ درصد افزایش یافت و ۱۵٫۳۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰٫۵ درصد کاهش یافت و به ۵۱۰ دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰٫۵ درصد افزایش، به ۹۲۵ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.