stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 28249
  • 17 بهمن 1394 - 18:35
2

درگذشت ششمین فضانوردی که بر ماه قدم گذاشت

آژانس فضایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد: ادگار میچل، فضانورد ماموریت آپولو ۱۴ و ششمین فردی که بر کره ماه گام نهاد در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

قلم | qalamna.ir :

ادگار میچل که نام کامل وی ادگار دین اد میچل است، متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ در هرفورد تگزاس، افسر نیروی دریایی و مهندس هوافضا و فضانورد آمریکایی ناسا بود.

میچل دکتری هوانوردی خود را از مؤسسه فناوری ماساچوست گرفت و در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک فضانورد انتخاب شد.

وی خلبان آپولو ۱۴ و عضو تیم سه نفره‌ای بود که در سال ۱۹۷۱ به مأموریت فضایی اعزام شدند. میچل به همراه آلن شپرد، بیش از ۹ ساعت بر روی سطح کره ماه راه رفت و به اندازه‌گیری و نمونه‌برداری از سطح آن پرداخت.

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد: مأموریت این افراد برای استقرار دستگاه‌های علمی و انجام آزمایشهای ارتباطاتی و همچنین عکس‌برداری از سطح ماه و هر پدیده عمیق فضایی بود.

میچل به جمع‌آوری ۴۲٫۶ کیلوگرم از نمونه سنگ و خاک کره ماه کمک کرد.

میچل و شپرد نخستین کسانی بودند که تصاویر رنگی از ماه را به زمین فرستادند.

میچل پس از بازنشستگی از ناسا و نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۷۳ موسسه ای با نام پژوهشگاه علوم معنوی را در پالو آلتو کالیفرنیا تاسیس کرد. این موسسه بر روی موضوعاتی همچون خودآگاهی از جمله بر روی حواس و ادراک، تحقیقات علمی انجام می‌دهد.

 

در سال ۱۹۸۴، او به تاسیس انجمن فضایی کاوشگران کمک کرد که یک سازمان بین المللی برای ارائه درک درستی از شرایط انسانی ناشی از اکتشافات فضایی بود.

میچل در نوشتن دو کتاب «روانشناسی اکتشاف: یک چالش برای علوم» (۱۹۷۴) و «مسیر اکتشاف» (۱۹۹۶) شرکت داشت و برنده مدال آزادی ریاست جمهوری مدال خدمات برجسته نیروی دریایی و مدال ناسا برای خدمات برجسته بود.

میچل که در سال‌های پایانی عمرش، وقت خود را صرف کاوش در فیزیک، ذهن آدمی و پدیده‌های ماوراءالطبیعه مانند موجودات فضایی کرده بود در روز ۴ فوریه ۲۰۱۶ در سن ۸۵ سالگی و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد فرود خود بر ماه در یک مرکز بهداشتی اقامتی پس از یک بیماری کوتاه در فلوریدا درگذشت.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام: اقا اینی که امریکا میگه ۵ سال پیش با اون امکانات کم روی سطح کره ماه پاگذاشته دروغی بیش نیست! الان با اینهمه امکانات هنوز نتونستن به کره ماه سفری داشته باشن چه برسه ۵۰ سال پیش! اون زمانها فقط روسیه این کارو کرده و مدارکی هم وجود داره . امریکا هم بدلیل اینکه قدرتش رو ثابت کنه این دروغ بزرگ رو سرهم کرده !عکسها و فیلمهایی هم که ناسا منتشر کرده با دلیل همه دنیا گفتن که دروغه ! سطح کره ماه درحدی بهش سنگ برخورد میکنه که اگر یک عدد سنگ ریزه ای که اندازه یدونه گندم هست و با سرعت هزاران کیلومتر به یکی از فضا نوردان برخورد کنه ببینید چه میشه ! امریکا دروغگوی بزرگی هست و سیاستهاشم کثیفه باور نکنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.