stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 28058
  • 16 بهمن 1394 - 10:32
4

پزشکیان: افرایش محدودیت‌ها در طول ۳۷ سال منجر به کاهش وزانت مجلس شد

پزشکیان: افرایش محدودیت‌ها در طول ۳۷ سال منجر به کاهش وزانت مجلس شد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: محدود شدن فضا تا حدودی در کاهش قدرت مجلس در طول این ۳۷ سال نقش داشته و هرچه محدودیت‌های بیشتری در مسیر انتخاب مردم اعمال شده، وزانت نمایندگان مجلس کاهش یافته‌است.

قلم | qalamna.ir :

مسعود پزشکیان با تاکید بر این‌که «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» شعار اصلی انقلاب بود، اظهار داشت: مبنا و محور اصلی این سه‌گانه، از بین بردن ظلم، بی‌عدالتی و رانت‌خواری بود.

او گفت: در این سال‌ها استقلالمان را به دست آورده‌ایم و در تحقق شعار آزادی تا حدود اندکی موفق بوده‌ایم و در‌‌نهایت درخصوص اسلام، عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گرفتار مشکلات بسیاری هستیم که تاثیر منفی آن به روشنی در جامعه آشکار است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تشریح بی‌عدالتی در جامعه یادآور شد: پیشرفت یک منطقه و از بین‌ رفتن یک منطقه دیگر و همزمان بزرگ‌ کردن و بها دادن بی‌دلیل برخی و له‌کردن بعضی دیگر از افراد، نشان از بی‌عدالتی در جامعه است.

پزشکیان گفت: امروز درحالی که تعداد بسیاری از افراد جامعه با مشکل بی‌کاری روبرو هستند و بسیاری از مردم محتاج نان شب هستند، بسیاری از افراد پول‌های کلانی را به جیب زده‌اند که این مسئله به هیج عنوان قابل قبول نیست.

در بسیاری از مواقع در تحقق شعار عدالت ناموفق بودیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: ما شعار می‌دادیم که عدالت را پیاده می‌کنیم و فقر، فساد و فحشا را در جامعه ریشه‌کن نموده و شرایط را برای یک زندگی سالم اجتماعی مهیا خواهیم کرد اما در این مسیر با اما و اگرهای بسیاری روبرو شدیم و در بسیاری از مواقع در تحقق شعار عدالت ناموفق بودیم و هنوز هم برای دستیابی به این اهداف مسیری طولانی در پیش داریم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با اشاره به شهادت بسیاری از بزرگان انقلاب در ۳۷ سال گذشته، خاطرنشان کرد: دشمنان با حیله‌های مختلف، بسیاری از چهره‌های برجسته و خوب انقلاب را به شهادت رساندند و ما را وادار به جنگ ناخواسته و ظالمانه کردند و بسیاری از بزرگانی که می‌توانستند سازنده باشند و اهداف انقلاب را به نتیجه برساند، در طول جنگ تحمیلی و برای دفاع از آب و خاک، تمامیت و استقلال این مملکت به شهادت رسیدند و در واقع ما برای رسیدن به این نقطه بهای سنگینی داده‌ایم.

اگر عدالت نباشد، آزادی جامعه را به جنگل تبدیل می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اهمیت بحث عدالت اجتماعی، اعلام کرد: معتقدم عدالت به هر مسئله‌ای اولویت دارد، چراکه اگر عدالت نباشد، آزادی جامعه را به جنگل تبدیل می‌کند. در جنگل همه حیوان‌ها آزادند و هرکس قدرتمند‌تر باشد، دیگر حیوان‌ها را از بین می‌برد و این عدالت است که به آزادی‌ها معنا می‌بخشد و آزادی در چارچوب عدالت محقق می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در روایات مذهبی تاکید شده که انصاف نیمی از دین است و این درحالی است که شهیدبهشتی معتقد بود، انصاف همه دین است.

افرایش محدودیت‌ها در طول ۳۷ سال منجر به کاهش وزانت مجلس شد

او در تحلیل وضعیت سیاسی کشور در حدود چهار دهه اخیر و میزان آزادی در شئون مختلف اجتماعی، خاطرنشان‌کرد: در این سال‌ها رفته‌رفته فضای سیاسی کشور بسته و بسته‌تر شده و می‌توانیم این رویکرد را در همین بحث تایید صلاحیت‌ها نیز مشاهده کنیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس ادامه داد: روند تایید صلاحیت‌ها از مجلس نخست تا امروز تغییرات بسیاری داشته و درحالی که اوائل انقلاب از همه سلائق در مجلس حضور داشتند، ‌ امروز فضا به شکل دیگری است. در مجلس نخست افرادی همچون بازرگان، سحابی، شهید بهشتی، آیت‌الله منتظری، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی رفسجانی حضور داشتند که همگی از شخصیت‌های برجسته و بزرگ انقلاب بودند و به مراتب سنگین‌تر و وزین‌تر از مجلس امروز بود و شاید در مجلس کنونی حتی یک‌نفر با چنان وزانتی پیدا نکنیم.

پزشکیان در پایان با بیان این‌که مجلس امروز با مجلس نخست قابل قیاس نیست، گفت: به هرحال محدود شدن فضا تا حدودی در کاهش قدرت مجلس در طول این ۳۷ سال نقش داشته و هر چه محدودیت‌های بیشتری در مسیر انتخاب مردم اعمال شده، وزانت نمایندگان مجلس کاهش یافته‌است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.