stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 27899
  • 14 بهمن 1394 - 11:31
6

کاهش ساعت کار بانوان ازچه زمانی اجرایی می شود؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شده است، با برنامه ریزی و اقدامات جدی این کمیسیون، کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص سال آینده اجرایی می شود.

قلم | qalamna.ir :
ایرج عبدی گفت: کمیسیون اجتماعی تغییراتی را در این لایحه ایجاد کرده که پس از این تغییرات دوباره به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.
 
وی برخی از این تغییرات را اینگونه عنوان کرد و اظهار داشت: در این لایحه، کسانی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند نیز با توجه به داشتن تعرفه های پلکانی که دارند، نیاز به آیین نامه داشت که برای این موضوع آیین نامه ای صادر شد تا تکلیف این تعرفه های بیمه ای آنان مشخص شود.
 
عبدی همچنین به موضوع داشتن فرزندان معلول و تغییرات در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: این لایحه فقط شامل بانوان شاغل با فرزندان با معلولیت شدید می شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین پیش از این اعلام شده بود که مادران شاغلی که فرزند زیر هفت سال دارند، نیز این لایحه بهره مند می شوند اما در تغییرات کمیسیون اجتماعی مجلس، این موضوع مادران با فرزند زیر ۶ سال را شامل می شود.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انجام این تغییرات و رفع ابهامات موجود، دوباره به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت و امیدواریم پیش از پایان کار مجلس نهم در اردیبهشت ماه سال آینده، لایحه کاهش ساعت کاری برای بانوان شاغل دارای شرایط خاص اجرایی شود.
 
به گفته عبدی، با اجرای این لایحه زنان شاغل با شرایط خاص می توانند هشت ساعت کمتر از دیگر بانوان در محیط کار خود فعالیت داشته باشند.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه گذشته با لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل موافقت کردند که بر این اساس ساعت کاری شاغلان زن رسمی، پیمانی و قراردادی از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته تقلیل پیدا خواهد کرد به شرط این که چهار شرط را داشته باشند. 
 
قرار است بر اساس این لایحه، بانوانی که دارای فرزند یا همسر معلول، بانوان سرپرست خانوار و بانوانی که فرزند زیر شش سال تمام دارند، از لایحه کاهش ساعت کاری بهره مند شوند.
منبع:
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.