stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 27878
  • 14 بهمن 1394 - 11:11
4

بودجه ۷ میلیاردی آمریکا برای مقابله با داعش

مقامات وزارت دفاع آمریکا از اختصاص ۷ میلیارد دلار در بودجه نظامی این کشور برای مقابله با داعش خبر دادند.

قلم | qalamna.ir :

مقامات وزارت دفاع آمریکا از اختصاص ۷ میلیارد دلار در بودجه نظامی این کشور برای مقابله با داعش خبر دادند.

خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برنامه‌های پنتاگون برای بودجه سال ۲۰۱۷ را مرور خواهد کرد.

این بودجه شامل مبلغی اضافی برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، پهبادهای کوچک سری و تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا می شود.

به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، انتظار میرود بودجه اصلی سال مالی ۲۰۱۷ ، پانصد و بیست و چهار میلیارد دلار باشد،که افزایشی ۵۹ میلیارد دلاری برای پیشامدهای غیرمترقبه خارج مرزها و هزینه‌های جاری عملیات های نظامی در افغانستان و گروه داعش خواهد داشت.

شایان ذکر است آمریکا بالاترین بودجه نظامی در بین کشورهای جهان را دارد بطوریکه بودجه عظیم نظامی این کشور بیش از مجموع بودجه  ۸ ارتش بزرگ دنیاست.

یک مقام رسمی گفت:اشتون کارتر به خطرات محیطی از جمله حضور خطرآفرین روسیه و الحاق شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و حمایت از جدای طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تاکید خواهد کرد.

این مقام رسمی وزیر دفاع گفت اشتون کارتر در این نشست از افزایش بودجه اختصاصی به طرح موسوم به “ابتکار عمل اطمینان اروپا” برای مقابله با تهدیدات  روسیه و همچنین از افزایش بودجه برای توسعه حضور نظامی آمریکا در استونی و رومانی خبر خواهد داد.

یک مقام دیگر وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: کارتر در نظر دارد تا در این نشست از فن آوری های جدید طبقه بندی نشده  پهبادهای کوچک که قادر هستند همراه با دیگر واحدها به پرواز درآیند پرده برداری کند.

همچنین دیگر مقام پنتاگون افزود:بودجه ای ۷ میلیارد دلاری که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد برای مقابله با داعش در نظر گرفته شده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.