stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 27733
  • 13 بهمن 1394 - 14:53
2

امید نوروزی: نمی‌گذارند آرام باشیم!/ کار سختی برای کسب سهمیه المپیک دارم

دارنده مدال طلای المپیک با بیان اینکه تمرکزش را بر روی کسب سهمیه المپیک در مسابقات قزاقستان معطوف کرده، گفت: کار بسیار سختی در این راه دارم اما تمرینات خوبی داشته‌ام و امیدوارم به هدفم برسم.

قلم | qalamna.ir :

امید نوروزی  درباره آخرین وضعیت خود پس از پشت سر گذاشتن تمرینات در شش مرحله اردوی تیم ‌ملی، اظها‌ر کرد: خو‌شبختا‌نه تمرینات خوبی را در شش مرحله اردویی که پشت سر گذاشتیم انجام داده‌ام و در شرایط خوب بدنی قرار دارم.

ان‌شا‌ء‌الله در سه اردوی باقی‌ مانده تا مسابقات گزینشی المپیک در قزاقستان بتوانم بدون حاشیه و مصدومیت به تمریناتم ادامه دهم تا سربلند از این ر‌قا‌بت‌ها بیرون بیایم.

دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به این سوال که کار سختی برای کسب سهمیه المپیک در قزاقستان پیش‌رو دارد؟ بیا‌ن‌ کرد: قطعا همین طور است. کار سختی پیش‌رو دارم، اما امیدوارم از این آزمون سربلند بیرون بیایم. در این وزن به غیر از کشتی‌گیر کره‌ای سایر رقبای آسیایی حضور دارند. در وزنهای ۵۹ و ۶۶ کیلوگرم چهره های مطرحی از قاره آسیا حضور دارند. در وزن من نیز در این مسابقات کشتی‌گیر‌ان قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ژاپن، کره شمالی و چین نیز ‌حضور دارند که مطمئنا همه آنها برای کسب سهمیه به این مسابقات می آیند.

وی افزود: اگر قر‌عه‌کشی به نحوی باشد که با کشتی‌گیر‌ قزاقستانی روبرو شوم مطمئنا به خاطر میزبانی از این مسابقات و بحث هایی که ممکن است در رابطه با داوری پیش آید کار سختی خواهم داشت. البته تمام هدف من کسب سهمیه المپیک است و بر روی این هدف تمرکز کرده‌ام. تا به حال تمرینات خوبی داشتم و شرایطم روز به روز بهتر می‌شود. امیدوارم که بتوانم به کمک کادر فنی کار را در قزاقستان یکسره کنم.

نوروزی درباره لغو تورنمنت زومباتلی مجارستان نیز، بیا‌ن‌ کرد: من به خاطر این که پیش از این در مسابقات ارتشهای جهان و باشگاه‌های جهان کشتی گرفته‌ام خیلی رفتنم به این تورنمنت ضروری نبود. البته تابع تصمیم کادرفنی بودم و به خاطر این که کادرفنی صلاح دانست، به این تورنمنت اعزام نشدیم.

فرنگی کار ۶۶ کیلوگرم تیم ‌ملی درباره هدف خود در ر‌قا‌بت‌های المپیک در صورتی که بتواند به عنوان نماینده ایران در این ر‌قا‌بت‌ها حاضر شود، خاطر‌ نشان کرد: مهم‌تر‌ین هدفم کسب موفقیت و شاد کردن دل مردم است. تکرار عنوان قهرمانی در المپیک واقعا کار سختی است، اما از جان مایه می گذارم تا بتوانم عملکرد خوبی از خود نشان دهم.

نوروزی با اشاره به ضرورت توجه هر‌ چه‌ بیشتر مسئولان به کشتی‌گیر‌ان در آستانه حضور در المپیک، گفت: من همیشه آرام بودم و سعی کردم روی کار خودم تمرکز کنم، ولی متاسفانه یکسری مسائل و بی توجهی‌ها در ورزش کشور وجود دارد که این باعث می‌شود آرامش ورزشکار بر هم بریزد. فقط شش ماه تا المپیک زمان داریم، اما هیچ هزینه و رسیدگی از سوی مسئولان برای ورزشکاران صورت نمی‌گیرد. من به محمد بنا هم گفتم که کار ما از این چیزها گذشته و فقط برای شاد کردن دل مردم انگیزه‌مان را حفظ کرده‌ایم و دست از تلاش بر نمی داریم. وگرنه نه توقعی از مسئولان داریم و نه آنها کاری می‌کنند و نه می‌توانند انجام دهند.

دارنده مدال طلای المپیک در ادامه صحبت های خود افزود: البته مسئولان نمی‌خواهند کار بیشتری برای ورزشکاران المپیکی انجام دهند و در طول این سال‌ها این موضوع را ثابت کرده‌اند. شما ببینید که کشورهای دیگر برای قهرمانان المپیکی شان چه کارهایی انجام می‌دهند و چه هزینه‌هایی صرف می‌کنند تا به مدال المپیک برسند، اما در کشور ما اوضاع کاملا متفاوت است و اصلا برایشان مهم نیست که کاروان ایران در المپیک چه نتیجه‌ای را کسب می‌کند.

وی با تاکید بر این که به دنبال منافع مالی از بیان این صحبت‌ها نیست، گفت: به والله من و سوریان و رضایی به دنبال رسیدن به این ۳۰۰ سکه جایزه طلای المپیک نیستیم. من با ۲۰ سال سابقه حضور در کشتی به شرفم قسم می خورم نهایتا ۵۰۰ – ۶۰۰ میلیون تومان درآمد داشتم، اما حرف من این است مگر با این جوایز می‌توانند به یک ورزشکار انگیزه دهند تا سختی‌های تمرین را تحمل کنند، ولی همان طور که گفتم عشق به مردم تنها انگیزه ما است.

ان‌شا‌ء‌الله مسئولان در فرصت باقی‌ مانده به خودشان بیایند و دستی بر سر و روی ورزش‌های مدال آور نظیر کشتی، تکواندو و و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی بکشند./ ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.