stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 27699
  • 13 بهمن 1394 - 12:22
2

شرکت های خارجی به اجاره هواپیما به ایران تمایل دارند

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حضور تعداد زیادی از شرکت های اجاره دهنده هواپیما در اجلاس سازمان مستقل بین المللی هوانوردی (کاپا ) در تهران نشان از تمایل این شرکت ها برای اجاره هواپیما به شرکت های ایرانی است.

قلم | qalamna.ir :

کاپا (CAPA) یک سازمان مستقل بین المللی در زمینه هوانوردی است که در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده است. این سازمان در فراهم کردن اطلاعات بازار هوانوردی و تحلیل و توسعه این داده ها در جهان پیشتاز است و با ارائه اطلاعات پایه، به توسعه صنعت هوانوردی در سراسر جهان کمک می کند.
عابدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: شرکت های اجاره دهنده هواپیما که هفته گذشته در این اجلاس حضور داشتند هم اکنون بیش از چهار هزار فروند هواپیما در اختیار دارند.

کاپا اجلاس دو روزه هوانوردی «ایران ۲۰۱۶» را در روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه جاری بامشارکت سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با حضور بیش از ۱۶۰ نماینده از ۸۵ شرکت سازنده هواپیما و قطعات جانبی از ۳۵ کشور جهان درهتل آزادی تهران برگزار کرد.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: ایران برای نوسازی ناوگان و تامین نیازهای خود به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد و شرکت های خارجی فعال در این حوزه از اجاره دادن هواپیماهای خود به شرکت های هوایی بخش خصوصی ایران استقبال می کنند.
وی گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط جدید پس از اجرای برجام ما نیز برخی از محدودیت ها را به نفع شرکت ها تغییر دادیم تا شرکت های هوایی داخلی بتوانند با توانمندی بالایی در کشور فعال شوند.

عابدزاده با بیان اینکه با اعمال مقررات آوردن هواپیماهای قدیمی را به ایران محدود کردیم، مگر اینکه تعهد قبلی وجود داشته باشد، افزود: با این حال شرکت هایی که کفایت سرمایه دارند می توانند در بازار صنعت هوانوردی ایران همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: کفایت سرمایه شرکت های هواپیمایی برای ما اهمیت زیادی دارد و هم اکنون ایران ایر و شرکت ماهان سرمایه های لازم را ثبت کرده اند و برخی دیگر از شرکت های هواپیمایی که به کفایت سرمایه نزدیک هستند ۶ ماه فرصت دارند سرمایه خود را به ثبت برسانند.
وی با اشاره به رفع محدودیت های سوئیفت برای بانک های ایرانی یادآورشد: با رفع این محدودیت ها جابه جایی پول برای خرید قطعات هواپیما به طور عملی بر طرف می شود و این باعث کاهش بسیاری از هزینه های اضافی شرکت های هواپیمایی ایران خواهد شد.
وی در خصوص ورود شرکت هواپیما سازی بوئینگ به بازار ایران گفت: این شرکت سازنده هواپیما می تواند وارد بازار صنعت هوانوردی ایران شود زیرا بازار ایران بسیار شرایط مناسبی برای کسب و کار دارد.

عابدزاده در ادامه با اشاره به خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از شرکت ایرباس ، ابراز امدویاری کرد تا پایان سال جاری حداقل یک فروند آن تحویل ایران ایر شود اما تحویل هوایپما توسط شرکت های سازنده زمانبر است.
در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و هیات بزرگ اقتصادی به فرانسه، تفاهم نامه اولیه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۱۰٫۵ میلیارد دلار امضا شد.

**بلیت نوروزی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما در ایام تعطیلات نوروزی گفت: شرکت های ایرانی برای ایام نوروزی تعداد پروازهای هوایی خود را افزایش می دهند و شرکت ها اجازه ندارند قیمت ها را طوری تعیین کنند که مردم متضرر شوند و بازار نوروز را باید به نحوه صحیحی مدیریت کنند.
پیش بینی می شود با توجه به افزایش تقاضا در ایام تعطیلات نوروزی شرکت های ایرانی بیش از ۱۶۰ فروند هواپیما را برای انجام پروازهای هوایی با ۲۵ هزار صندلی برای سفرهای هوایی هموطنان آماده کنند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.