stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 275468
  • 27 اسفند 1399 - 12:43
1

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای شرایط مختلف در نوروز و نیمه شعبان در شهرداری قم

پیش‌بینی تمهیدات لازم برای شرایط مختلف در نوروز و نیمه شعبان در شهرداری قم
قم-معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: امسال نیز مانند سال گذشته محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی بهداشتی برای برنامه‌های نوروز و نیمه شعبان در شهر خواهیم داشت، اما هنوز دستورالعملی از طرف ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ نشده است.
قلم | qalamna.ir :

سید امیر سامع در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم در نوروز و نیمه شعبان، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییرات زیادی را در برنامه‌های شهرداری برای ایام نوروز و نیمه شعبان ایجاد کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم هم‌زمانی تعطیلات نوروزی را با نیمه شعبان موردتوجه قرارداد و افزود: امسال نیز مانند سال گذشته محدودیت‌ها و پروتکل‌هایی بهداشتی برای برنامه‌های نوروز و نیمه شعبان در شهر خواهیم داشت، اما هنوز دستورالعملی از طرف ستاد ملی و استانی کرونا ابلاغ نشده است.

سامع شرایط کنونی شهر را برای حضور شهروندان در سطح شهر تشریح کرد و گفت: برخی اقدامات شهری با وجود بیماری کرونا انجام‌شده است، مانند بازگشایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و برخی سفرهای اضطراری شکل‌گرفته و ممکن است شهر قم محدودیتی برای سفر در ایام نوروز نداشته باشد.

وی از عدم اجازه نصب چادر در سطح بوستان‌ها در ایام نوروز خبر داد و ابراز کرد: در صورت نبود محدودیت سفر به شهر قم، در ایام نوروز مسافر خواهیم داشت که می‌توانند در هتل‌ها و مهمانسراها مستقر شوند اما مهمانسرای دولتی اجازه فعالیت نداشته و بوستان‌ها برای پذیرش مسافر و نصب چادر بازگشایی نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عدم تجربه شهرداری را در ممنوعیت سفر برای نیمه شعبان مطرح کرد و یادآور شد: در جلسه ستاد کرونا خواستیم وضعیت شهر را مشخص کرده و یا ممنوعیت سفر و عدم برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان را مشخص کنند اما هنوز دستورالعملی برای برگزاری یا عدم برگزاری برنامه نیمه شعبان به ما ابلاغ نشده است.

سامع ادامه داد: در حال حاضر ممنوعیت سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی اعلام‌شده و به سایر شهرهای آبی و زرد امکان سفر وجود دارد و بر اساس اعلام صداوسیما باید وضعیت شهرها در روز دوشنبه مشخص می‌شد.

وی فرض امکان سفر به شهر قم را مطرح و تصریح کرد: در این صورت باید آمادگی مسافر پذیری را داشته باشیم، اما نمی‌دانیم چه تعداد مسافر به قم سفرکرده و به چه صورت باید از آن‌ها استقبال کنیم زیرا هتل و مهمان‌پذیرها ظرفیت محدودی دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر دستور مقام معظم رهبری بر کنسل شدن سفرهای نوروزی، اظهار داشت: شهرداری قم پیش‌بینی‌های لازم را برای هر دو حالت ممنوعیت و عدم ممنوعیت زائرپذیری و اجازه سفر به قم در ایام نوروز و نیمه شعبان انجام داده است.

سامع از آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران خبر داد و بیان کرد: برای روز نیمه شعبان مسیر پیاده‌روی به مسجد جمکران را باید ازنظر رعایت پروتکل بهداشتی و نظافت راه آماده کنیم اما پیش‌بینی چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سخت بوده و بر اساس تجربه امکان ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغات شهری امنیت و ایمنی حمل‌ونقل و ارتباطات برنامه‌ریزی کامل در حال انجام بوده و باوجود محدودیت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم برای امکان نصب چادر در پارکینگ‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام /

  • منبع : شهرداری قم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.