stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 275214
  • 26 اسفند 1399 - 13:29
4
دادستان کرمانشاه :

زندانیان بی خطر برای اجرای خدمات عام المنفعه رایگان بکار گرفته می‌شوند

زندانیان بی خطر برای اجرای خدمات عام المنفعه رایگان بکار گرفته می‌شوند
کرمانشاه - قلمنا - شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : یکی از سیاست های راهبردی قوه قضائیه در چندسال گذشته رویکرد حبس زدایی بوده که ثمرات زیادی را برای جامعه به همراه داشته است.
قلم | qalamna.ir :

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : از جمله اقداماتی که در این مدت در راستای حبس زدایی صورت گرفته طرح مجازات جایگزین حبس بوده یعنی فردی که مرتکب جرمی کوچک شده و برای امنیت جامعه هم خطری ندارد، به جای اینکه به زندان برود، به ارائه خدماتی عام المنفعه به کار گرفته شود.

دادستان کرمانشاه افزود: زندان رفتن چنین افرادی به علاوه بر اینکه هزینه های زیادی را به بیت المال وارد می کند، زندگی خانواده و فرزندان خود زندانی را هم تحت تاثیر می دهد و انگ خانواده زندانی بودن روی آنها زده می شود.

وی با بیان اینکه طرح مجازات جایگزین حبس معمولا برای زندانیانی اجرای می شود که مدت مجازات آنها کمتر از یکسال است، گفت: اخیرا هم به همه دستگاه های اجرایی استان بویژه ادارات خدمات رسان ابلاغ کرده ایم که می توانند از ظرفیت این زندانیان برای انجام امور خود استفاده کنند.

کرمی تاکید کرد: در این طرح محکومین به حبس های کوتاه مدت در مقابل ضرری که به جامعه وارد کرده اند، خدمات رایگان عام المنفعه را به مردم ارائه می دهند.

وی افزود: بنابراین از همه نهادهای دولتی می خواهیم که در راستای اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و از آن استقبال کنند، چراکه این طرح ظرفیتی بسیار خوب برای اجرای فعالیت هایشان است.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار خبرنگار قلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.