stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 275054
  • 26 اسفند 1399 - 10:14
3

تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۱۷۳ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر خرمشهر

تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۱۷۳ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر خرمشهر
خوزستان - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سه میلیون و ۱۷۳ هزارتن کالای غیرنفتی امسال در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال گذشته که ۲ میلیون و ۷۵۴ هزار تن بوده رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
قلم | qalamna.ir :

نورالله اسعدی اظهار کرد: بندر خرمشهر از لحاظ شاخص و آمار در سال ۹۹ رشد چشمگیری داشته است از نکات برجسته آن جذب مقدار قابل توجه ترافیک کالا از گذرگاه شلمچه است که یکی از تغییرات مثبت برای این بندر در سال ۹۹ قلمداد می‌شود.

وی عنوان کرد: بندر خرمشهر با وجود تحریم و اپیدمی کرونا از نظر شاخص حجم عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در سالجاری نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۶ درصدی و در بحث بارگیری کانتینری رشد ۴۹ درصدی داشته است که علت این تغییر قابل توجه، افزایش سهم بازار کویت در بخش موادغذایی و همچنین راه‌اندازی خط یخچالی به بنادر این کشور است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه در سال ۹۹ نیز بندر خرمشهر در زمینه ورود شناورها نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است همچنین در بحث انتظار برای انجام عملیات این شناورها از نظر مدت و زمان نیز رشد داشت گفت: با راه‌اندازی ترمینال کانتینری و به کار بردن تجهیزات استراتژیک آماده هستیم که در این زمینه به درخواست تجار و بازرگانان پاسخ مثبت دهیم.

اسعدی اظهار داشت: در بندر خرمشهر در بحث شاخص ایمنی امسال ۱۷ حادثه ثبت شد که در مقایسه با سال ۹۸ شرایط بهتری را رقم زده است که در این زمینه همه شرکت‌ها ملزم شدند برای انجام اقدامات خود، رعایت مقررات و دریافت مجوزهای لازم را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت بندر خرمشهر در سال ۹۹ کاهش هزینه‌های جاری بود گفت: در این راستا کمیته صرفه‌جویی در این بندر فعال شد و با اقدامات مثبت صورت گرفته ۶۰ میلیاردریال در هزینه‌های جاری صرفه جویی شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سالجاری ۲ قرارداد در بندر خرمشهر بسته شده است که یکی از آنها به میزان ۵۵۰میلیارد ریال در انتظار انجام و دیگری به میزان ۱۷۰ میلیارد ریال در حال مطالعات و کارشناسی است که این اتفاق بزرگی برای بندر خرمشهر به شمار می‌رود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.