stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 27293
  • 11 بهمن 1394 - 19:40
4

فهرست شرکت های خواهان همکاری با ایران منتشر شد

خبرگزاری رویترز فهرستی از بزرگترین شرکت های بین المللی را که خواستار سرمایه گذاری یا همکاری با طرف های ایرانی هستند ، منتشر کرد.

قلم | qalamna.ir :

این خبرگزاری انگلیسی نوشت: از زمان لغو تحریم ها تاکنون، قراردادهایی به ارزش ۳۷ میلیارد دلار میان طرف های ایرانی با شرکت های خارجی امضا شده است. این قراردادها در بخش های عمرانی، هوانوردی، خودروسازی و دیگر حوزه ها به سرانجام رسیده است و با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی و بازده اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری ایران، بسیاری از شرکت ها به همکاری با ایرانیان چشم دوخته اند.

فهرست این شرکت ها با دو عنوانِ «توافق های نهایی» و «تفاهم نامه یا در حال رایزنی» به شرح زیر است:

*** توافق های نهایی
** ایرباس
ایران سفارش خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس از جمله هواپیماهای A380 را به ارزش ۲۷ میلیارد دلار امضا کرده است. شرکت ایرباس اعلام کرده است که تحویل ایرباس ها پس از دریافت مجوز از آمریکا انجام خواهد شد؛ زیرا بیش از ۱۰ درصد از قطعات ایرباس توسط ایالات متحده تولید می شود.

** Condotte D’acqua
شرکت ایتالیایی Condotte D’acqua که در حوزه زیرساخت ها فعالیت می کند، روز دوشنبه از امضای قراردادی به ارزش ۴٫۳ میلیارد دلار با شرکت های ایرانی خبر داد.

** دانیلی (Danieli)
شرکت ایتالیایی دانیلی قراردادهایی برای پروژه های مشترک با ایرانیان امضا کرده است که ارزش کل آنها به ۵٫۷ میلیارد یورو می رسد. شرکت «پرشین متالیکس» (Persian Metallics) با سرمایه گذاری مشترک طرف ایتالیایی و چندین سرمایه گذار ایرانی راه اندازی می شود و ۲ میلیارد یورو ارزش دارد.
دانیلی در حال رایزنی است تا برای صادرات ماشین های صنعتی و تاسیس کارخانه های فولاد و آلومینیوم با طرف های ایرانی قراردادهایی امضا کند که احتمالا ارزش آنها به ۳٫۷ میلیارد یورو خواهد رسید.

** هلنیک پترولیوم
هلنیک پترولیوم بزرگترین پالایشگر نفت در یونان است و روز جمعه با شرکت ملی نفت ایران توافق کرد تا روابط خود را با ایران از سر بگیرد. هلنیک پترولیوم نخستین شرکت نفت اروپایی است که روابط نفتی اش را با تهران از سر می گیرد. این شرکت تا پیش از تحریم ها یکی از خریداران بزرگ نفت از ایران رود.

** نورینکو اینترنشنال
شرکت چینی نورینکو اینترنشنال روز چهارشنبه اعلام کرد قراردادی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برای یک پروژه راه آهن با ایران امضا کرده است.

** پژو سیتروئن
این شرکت فرانسوی و ایران خودرو، شرکتی با سهام ۵۰-۵۰ امضا کرده اند. شرکت جدید در ایران کار تولید انجام خواهد داد و قرار است تا ۵ سال آینده، ۴۰۰ میلیون یورو در بخش های تولید، پژوهش و توسعه سرمایه بگذارد.
این خبر در حال تکمیل است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.