stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 27268
  • 11 بهمن 1394 - 15:28
1

سخنان جنجالی سیاستمدار آلمانی در مورد حق شلیک به پناهجویان

سخنان جنجالی سیاستمدار آلمانی در مورد حق شلیک به پناهجویان

در زمانی که آلمان خود را برای ورود موج جدید پناهجویان در پایان فصل سرما آماده می کند، سخنان جنجالی یکی از رهبران حزب محافظه کار واکنش های زیادی را در این کشور برانگیخته است. / همچنین تعدادی از افراد ضد مهاجر شنبه شب با اجتماع در یکی از خیابان های استکهلم خواستار اخراج پناهجویان از کشورشان شدند. گروهی دیگر از ساکنان پایتخت سوئد نیز در حمایت از پناهجویان دست به تظاهرات زدند.

قلم | qalamna.ir :

تعدادی از افراد ضد مهاجر شنبه شب با اجتماع در یکی از خیابان های استکهلم خواستار اخراج پناهجویان از کشورشان شدند. گروهی دیگر از ساکنان پایتخت سوئد نیز با حضور در محلی که مخالفان سیاست های مهاجرتی اجتماع کرده بودند، در حمایت از پناهجویان دست به تظاهرات زدند.

قلم ، این در حالی است که منابع پلیس، گروهی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره از افراد سیاه پوش و نقاب دار که گفته می شود از گرایش های ضد خارجی و نئو نازی برخوردار بودند جمعه شب در مرکز شهر استکهلم به سوی شماری از پناهجویان حمله ور شدند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این حادثه سرانجام با دخالت نیروهای پلیس و دستگیری تعدادی از افراد مهاجم به پایان رسید.

۱۶۳ هزار پناهجو سال گذشته میلادی وارد خاک سوئد شدند که درخواست پناهندگی حدود نیمی از آنها هنوز مورد پذیرش مقامات این کشور قرار نگرفته است.

وزیر کشور سوئد به تازگی اعلام کرده است هشتاد هزار نفر از پناهجویانی که سال ۲۰۱۵ میلادی وارد سوئد شدند باید این کشور را ترک کنند.

 

 

 

قلم،«پلیس باید در موارد خطرناک حق شلیک به پناهجویان را داشته باشد». این تازه ترین اظهارات فراوکه پتری، یکی از رهبران حزب محافظه کار «آلترناتیو برای آلمان» در مصاحبه ای است که روز شنبه چاپ شد. وی معتقد است که بر اساس قانون آلمان، پلیس در مرزهای ورودی به عنوان «آخرین گزینه» و در موارد حاد حق شلیک به پناهجویان را دارد.

در زمانی که آلمان خود را برای ورود موج جدید پناهجویان در پایان فصل سرما آماده می کند، این سخنان جنجالی واکنش های زیادی را در این کشور برانگیخته است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز شنبه گفت: «امیدوارم که در طول فصل زمستان که شمار پناهجویان کمتر است، پیشرفت چشمگیری در زمینه کاهش آمار پناهجویان ورودی داشته باشیم. تعداد آنها باید کمتر شود و نباید دوباره بالا برود.»

«آلترناتیو برای آلمان» که یک حزب پوپولیستی است و در آغاز برای خروج آلمان از منطقه یورو مبارزه می کرد، اکنون مسیر مبارزه سیاسی خود را تغییر داده و تمام تلاش خود را متوجه ضدیت با ورود پناهجویان کرده است. برابر آخرین نظرسنجی ها، این حزب با ۱۳ درصد آرا در رتبه سوم محبوبیت احزاب آلمانی قرار دارد.

 

 

ده ها پناهجوی سوری و افغان در دریا غرق شدند

 

 

غمنامه پناهجویان گویی تمامی ندارد… اجساد و لباس های کودکان و بزرگسالان، هم چون امیدهای از دست رفته به سواحل ترکیه می رسند. در آخرین حادثه غرق شدن قایق حامل پناهجویان در دریای اژه، دست کم ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۷۳ نفر نجات یافتند.

مأموران ترکیه یک قاچاقچی انسان را نیز در پیوند با این حادثه دستگیر کردند. این فرد می گوید: «من این کار را نکردم. شش نفر از بستگان خودم هم در همین قایق بودند که حتی نمی دانم زنده اند یا مرده. خودم هم در همان قایق بودم. به خدا من کاری نکردم، خودم هم می خواستم به آلمان بروم.»

این قایق که عازم یونان بود، در نزدیکی ساحل آیواجیق در استان چناق قلعه ترکیه غرق شد. بیشتر قربانیان از اتباع سوریه و افغانستان بودند.

در روزهای گذشته حوادث مشابهی برای پناهجویان در دریای اژه روی داد. مأموران گارد ساحلی ایتالیا جمعه شب ۱۵ پناهجوی سوری یک قایق غرق شده در نزدیکی جزیره ساموس یونان را نجات دادند. چهار زن از جمله یک زن باردار در میان نجات یافتگان این قایق بودند.

 

 

euronews © 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.