stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 27205
  • 11 بهمن 1394 - 12:37
4

اتریش ۵۰ هزار پناهجو را اخراج می کند

وزارت کشور اتریش اعلام کرد که این کشور برای اخراج ۵۰ هزار پناهجو در یک مدت زمانی سه ساله، برنامه ریزی کرده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری دویچه وله، ‘یوهانا میکل لایتنر’ وزیر کشور محافظه کار اتریش دیروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای، طرح کشورش را برای اخراج ۵۰ هزار پناهجو اعلام کرد.

اتریش پیش تر طی بیانیه ای اعلام کرده بود که تعداد پناهجویان در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳۷ هزار نفر محدود خواهد شد. ۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ به عنوان پناهجو وارد اتریش شدند.

طبق این برنامه جدید، فهرست کشورهای امن همچون تونس، مغرب، غنا، گرجستان و مغولستان که شهروندان شان احتمالا وضعیت پناهندگی را دریافت نخواهند کرد، گسترده خواهد شد. بعلاوه یک روند ۱۰ روزه برای بررسی تقاضای پناهندگی پناهجویانی از این کشورها ایجاد می شود.

اتریش در حال حاضر مشوق هایی به ارزش ۳۷۰ یورو را به منظور بازگشت سریع پناهجویان به کشورشان پیشنهاد داده است. بر اساس طرح جدید، در صورتی که پناهجویان در سه ماه و قبل از هر گونه تقاضای تصمیم گیری درباره پناهندگی شان، این کشور را ترک کنند مبلغ مشوق به ۵۰۰ یورو افزایش خواهد یافت.

میکل لایتنر در این زمینه گفت: تعداد پروازهای چارتر برای بازگرداندن متقاضیان پناهجو افزایش می یابد و کمپین های اطلاع رسانی در کشورهای مبدا به راه خواهد افتاد.

برخی از کشورهای اروپایی تاکنون از اخراج پناهجویان خبر داده اند. سوئد سه شنبه گذشته اعلام کرد که خود را آماده بازگرداندن ۸۰ هزار پناهجویی می کند که تقاضای پناهندگی شان رد شده است.
اتریش در کنار سوئد و آلمان بیشترین سهم تقاضای پناهجویی را نسبت به سرانه جمعیت خود داشته است.

وزارت کشور فنلاند نیز دیروز (شنبه) اعلام کرد که با رد درخواست پناهندگی ۲۰ هزار پناهجویی که طی سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده اند، آنها را اخراج می کند.

پیش تر، ‘ناتاشا برتو’ سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرده بود، نزدیک به ۶۰ درصد از مهاجرانی که در ماه دسامبر (آذر-دی) وارد اروپا شده اند، نمی توانند از حق پناهندگی برخوردار شوند.

جنگ و ناآرامی در خاورمیانه و شمال آفریقا که مسبب اصلی آن حمایت و مداخله نظامی آمریکا در منطقه بوده است، شمار آوارگان و جنگ زدگان را که به امید یافتن سرپناهی امن راهی اروپا شده اند، افزایش داده است.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.