stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 27138
  • 11 بهمن 1394 - 11:49
3

زندانی ایرانی فراری در کالیفرنیا دستگیر شد

حسین نیری و جاناتان تیو، دو مجرم فراری که هشت روز پیش از زندان فوق امنیتی سانتا آنا در جنوب کالیفرنیا فرار کرده بودند، در شهر سانفراسیسکو شناسایی و دستگیر شدند.

قلم | qalamna.ir :

بی بی سی،​ این دو زندانی به همراه یک زندانی دیگر، بک دونگ، جمعه گذشته (۲۲ ژانویه) از این زندان در نزدیکی لس‌آنجلس فرار کرده بودند.
بک دونگ، سومین همدست آنها در این فرار هم روز گذشته خود را تسلیم پلیس کرده بود.

 
به گفته پلیس، حسین نیری و جاناتان تیو هنگامی به دام افتادند که یکی از شهروندان در سانفراسیسکو خودرو کاروان آنها را در پارکینگ خوار و بار فروشی هول‌فودز شناسایی کرد و به پلیس خبر داد که گمان می‌کند این خودرو همانی باشد که در فراخوان‌های چند روز گذشته اعلام شده بود توسط دو زندانی فراری به سرقت رفته است.
بدین ترتیب پرونده فرار این سه نفر که در چند روز گذشته سر و صدای زیادی در آمریکا به راه انداخته بود، بسته شد.

 
به گفته پلیس کالیفرنیا، این سه نفر تنها کسانی بودند که طی ۲۰ سال گذشته توانسته بودند از این زندان به شدت محافظت شده فرار کنند.
بر همین اساس، ساندرا هچنز، کلانتر ناحیه اورنج کانتی، روز شنبه (۳۰ ژانویه – ۱۰ بهمن) به خبرنگاران گفت اکنون پلیس بر یافتن نقاط ضعف حفاظت از زندان تمرکز خواهد کرد تا از وقوع چنین رویدادی در آینده پیشگیری کند.

 
پلیس اورنج کانتی روز گذشته هم اعلام کرده بود گمان می‌‍کند ‘مغز متفکر’ این فرار حسین نیری، زندانی ایرانی‌تبار باشد که با کمک نوش‌آفرین رواقی، معلم زبان زندان موفق به عملی کردن نقشه خودش شده است.
رواقی که دو روز پیش توسط پلیس بازداشت شد در بازجویی‌های اولیه گفته بود او تنها نقشه زندان را در اختیار فراریان قرار داده و در تهیه ابزار و ادوات فرار هیچ نقشی نداشته است.

 
پلیس می‌گوید این افراد با بریدن نرده‌های فلزی زندان، خود را به تونلی رسانده‌اند و سپس با طناب از طبقه پنجم این زندان به پایین آمده‌اند.
احتمالا آنها با استفاده از حوله یا لباس‌هایشان ریسمانی سر هم کرده‌اند.
نکته مورد انتقاد رسانه‌ها از مسئولان زندان سانتا آنا که بازداشتگاهی “فوق امنیتی” خوانده‌ می‌شود، این بود که زندانبانان ۱۷ ساعت بعد از خروج این سه نفر، متوجه غیبت آنها شدند.

 
حسین نیری ۳۷ ساله است و از سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام ربودن، شکنجه و سرقت در این زندان بوده است.
نیری متهم شده بود که به همراه سه نفر دیگر مالک یکی از مراکز توزیع قانونی ماری جوانا برای مصارف پزشکی را در سال ۲۰۱۲ ربوده اند، او را به محلی که تصور می‌شده پولی را مخفی کرده باشد برده‌اند و در آن جا آلت تناسلی او را بریده‌اند.

 
نیری پس از این اقدام آمریکا را به قصد ایران ترک کرده و چندین ماه در آن جا مانده است.
او سپس در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه پراگ و در زمانی دستگیر و به آمریکا مسترد شد که قصد داشت به اسپانیا سفر کند.
دومین زندانی جاناتان تیو ۲۰ ساله است که از اکتبر سال ۲۰۱۳ به اتهام قتل، تلاش برای قتل و تیراندازی در منطقه ای مسکونی زندانی شده بود. گفته شده که پرونده او در ارتباط با باندهای تبهکار بوده است.یکی دیگر از سه زندانی که موفق به فرار از این زندان شده بود، بک دانگ ۴۳ ساله است که از ماه گذشته به اتهام تلاش برای قتل، حمله مسلحانه و تیراندازی در این زندان بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.