stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 27134
  • 11 بهمن 1394 - 11:44
5

وزیر دفاع سابق انگلیس: تروریست‌ها می‌توانند در بین آوارگان وارد انگلیس شوند

وزیر دفاع سابق انگلیس همزمان با هشدار نسبت به اینکه تروریست‌ها می‌توانند به عنوان آواره وارد انگلیس شوند، تاکید کرد: تهدید به وجود آمده از بحران آوارگان بدتر از حملات جنسی صورت گرفته در کلن است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه تلگراف، لیام فاکس، وزیر دفاع سابق انگلیس همزمان با افزایش بحران آوارگان در اروپا از رای دهندگان خواست تا در فراندوم اتحادیه اروپا به منظور حفظ مرز انگلیس “خودمختاری و حاکمیت” این کشور را پس بگیرند.

وی افزود: ما درباره اینکه آیا این آوارگان برای کار به کشور ما می‌آیند یا برای صدمه زدن به ما هیچ نظری نداریم. بسیار مسخره و مضحک است که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ادعا می‌کند که عضویت در اتحادیه اروپا امنیت ملی را بهبود می‌بخشد. این ایده که اگر از اتحادیه اروپا خارج شویم، آنها با ما در زمینه تروریسم همکاری نمی‌کنند و یا با ما دست به تبادلات تجاری نخواهند زد، بسیار مضحک است.

لیام فاکس ادامه داد: اروپا تهدیدهای بسیاری برای انگلیس دارد از آشفتگی اقتصادی در منطقه یورو گرفته تا تکرار صحنه‌هایی که در آن گروه‌هایی از مهاجران در شب سال نو به زنان در کلن حمله کردند. البته این مساله با ورود افراط گرایان به انگلیس در بین جمعیت آوارگان بدتر هم خواهد شد.

این اظهارات لیام فاکس پس از آن مطرح شد که یکی از نمایندگان پارلمان از حزب کارگر گفت: حمله دسته جمعی گروهی از مهاجران به زنان در شهر کلن آلمان قابل مقایسه با رفتاری است که با زنان در بیرمنگام می‌شود.

لیام فاکس در مصاحبه با روزنامه تلگراف هشدار داد: سیل آوارگان به اتحادیه اروپا تهدیدی جدی و بزرگ برای امنیت انگلیس محسوب می‌شود. کشورهای جنوب اروپا همچون یونان و ایتالیا هیچ اطلاعی از هویت این افراد و اینکه چه کسی سوار بر قایق از دریای مدیترانه وارد خاک اروپا می‌شود، ندارد.

وی گفت: آنها نمی‌دانند که آیا این افراد آواره، پناهجو، مهاجر اقتصادی و یا تروریست‌هایی هستند که به عنوان آواره وارد خاک اروپا می‌شوند. اگر در اتحادیه اروپا بمانیم و اگر این افراد تابعیت دیگر کشورهای اروپایی را به دست آورند، این حق را خواهند داشت تا وارد انگلیس شوند و ما نیز نخواهیم فهمید که آنها حقیقتا چه کسی هستند.

لیام فاکس افزود: ما نمی‌دانیم هدف این افراد از ورود به خاک اروپا چیست. مردم می‌گویند که نباید بدترین مسائل را فرض کنیم اما در جهانی که داعش وجود دارد، نمی‌توانیم خطرات احتمالی را در نظر نگیریم. این یک نگرانی مشروع است و مردمی که می‌گویند این اظهارات منجر به تشویش اذهان عمومی شود باید با قربانیان کلن صحبت کنند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.