stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 27121
  • 11 بهمن 1394 - 11:14
1

ماسک ها را بگذارید/ هوای تهران ناسالم شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش قابل توجه غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون گفت: کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

قلم | qalamna.ir :

محمد رستگاری در گفت و گو با افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با توجه به افزایش ۴۲ واحدی غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

کیفیت هوای تهران روز شنبه در شرایط سالم قرار داشت ضمن این در هفته گذشته پایتخت شاهد سه روز هوای پاک بود.

وی با بیان اینکه غلظت آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت از ۴۵ به ۳۴ کاهش یافته است افزود: غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز با افزایش ۲۳ واحدی به ۶۶ رسیده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۵ با ۱۵۷، پارک قائم با ۱۵۱ و فرمانداری شهرری با ۱۴۵ آلوده ترین نقاط جوی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: ایستگاه های شهرداری منطقه ۲ با ۶۸، پاسداران و اقدسیه(منطقه یک) هرکدام با شاخص عددی ۷۷ کمترین حجم آلاینده های جوی را در شهر تهران در این مدت داشتند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.