stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 27094
  • 11 بهمن 1394 - 11:03
1

پیش‌بینی سراج از بازگشت خاوری

اکنون که چند هفته از اجرای برجام می‌گذرد و بسیاری از کشورها در دوران پسابرجام از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی صحبت می‌کنند، کانادا نیز در این میان ابراز تمایلی از خود برای برقراری ارتباط با ایران نشان داده است.

قلم | qalamna.ir :

میزان، استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا که کشورش از سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است، طی روزهای اخیر تمایلی برای گشایش سفارت در ایران نشان داده و گفته است: سازمان ملل از کشورها خواسته است تحریم‌های خود علیه ایران را که با هدف جلوگیری از دسترسی آن کشور به بمب هسته‌ای برای اهداف نظامی بود، بردارند و کانادا نیز تحریم‌های خود علیه ایران را لغو خواهد کرد.

در این میان باید دید که آیا رویکرد تازه کانادا در قبال ایران، در بازگرداندن محمودرضا خاوری نیز تاثیری دارد یا خیر. محمودرضا خاوری – مدیرعامل سابق بانک ملی – در جریان پرونده موسوم به فساد ۳۰۰۰ میلیاردی از کشور گریخت و به کانادا رفت. تلاش‌ها برای بازگرداندن او به کشور تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

قاضی ناصر سراج – رئیس سازمان بازرسی کل کشور – در رابطه با احتمال بازگشت خاوری در دوران پسابرجام با توجه به تغییر رویه دولت کانادا نسبت به ایران می‌گوید: به طور قطع اگر کانادا روابط حسنه‌ای با ایران داشته باشد و دولت کانادا دست از لجبازی‌هایش بردارد، امید بازگشت محمود خاوری به کشور بیشتر است.

وی می‌افزاید: امیدواریم رابطه سیاسی حسنه شود که بر این اساس احتمال برگشت خاوری بیشتر خواهد شد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.