stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 270528
  • 25 اسفند 1399 - 3:48
0

انحراف ۵۶ درصدی در زمین‌های واگذار شده برای سرمایه‌گذاری در مازندران

انحراف ۵۶ درصدی در زمین‌های واگذار شده برای سرمایه‌گذاری در مازندران
قلم | qalamna.ir :

، احمد حسین زادگان عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور رییس قوه قضاییه در ساری برگزار شد ، افزود : به دور از این که در کدام دولت و چه گروه سیاسی انحراف در واگذاری زمین‌ها رخ داده ، واقعیت این است که این عرصه ها تبدیل به سرمایه گذاری نشده است.
وی با بیان این که ۷۰ درصد از وسعت مازندران را عرصه های طبیعی جنگل ، دریا و کوه تشکیل می دهد ، گفت : حفظ زمین در استان از اهمیت خاصی برخوردار است و این مقوله امروز به دغدغه ملی تبدیل شده است.
حسین زادگان افزود : متاسفانه مشکل مازندران همین واگرایی ها است که با همکاری سه قوه و نماینده ولی فقیه در استان با استفاده از عنصر زمان در حال رفع مشکلات هستیم.
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که استان در حوزه اقتصادی با مشکلاتی مواجه است که تلاش ها بر رفع آنها متمرکز است ، گفت : خوشبختانه هر جا با مشکلی مواجه بودیم ، همکاری دستگاه قضایی را پشت سرمان داشتیم.
وی مطالبه محوری را یکی از رویکرد های جدی در مازندران معرفی کرد و افزود : بسیاری از مشکلات هم توسط جوانان همین استان رفع شده است ، اما وجود ۴۷۳ کیلومتر ساحل در استان که ۵۵ درصد سواحل  شمال را شامل می شود به عنوان اقتصاد دریا محور در کنار گردشگری، اراضی کشاورزی، باغی و صنعت فرصت استثنایی است.
استاندار مازندران با اظهار این که با توجه به جمعیت شناور در مازندران بحث پسماند که تاکنون اقدامات خوبی انجام شد همچنان مشکل اصلی استان است ،  اظهار داشت : لازم است در حوزه دفع پسماند با توجه به راه اندازی مراکز زباله سوز در چند شهر استان این معضل در روستاها مورد توجه قرار گیرد.
حسین زادگان طرح تنفس جنگل را از اقدامات موثر در احیای منابع جنگلی دانست و در عین حال  گفت : ۶۰ درصد مواد اولیه صنایع سلولزی کشور را مازندران تامین می‌کند و لازم است در تهیه مواد اولیه این کارخانجات توجه ویژه شود.
او یکی از مشکلات اساسی در استان را بحث اختلافات اراضی با اشخاص و نهادهای دولتی همانند راه و شهر سازی ، اوقاف ، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه ها برشمرد و افزود : بخشی از اختلافات با اوقاف، بنیاد علوی و سایر سازمان‌ها است که بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضایی باید دقیق‌تر رسیدگی شود.
استاندار مازندران رسیدگی و حل برخی مشکلات استان مازندران را فرصت ملی توصیف کرد و گفت : به عنوان مثال تامین گوشت سفید در استان مازندران یکی از همین پرونده‌ها با بعد و فرصت ملی است.
وی یکی از مشکلات عمده در استان مازندران را تعداد کارخانجات ورشکسته اعلام کرد و افزود : با توجه به وجود ۱۳۰ کارخانه ورشکسته در مازندران لازم است این پرونده‌ها به صورت ویژه بررسی شود.
حسین زادگان تصمیم دستگاه قضایی را در نهایی شدن منطقه آزاد موثر دانست و گفت : مازندران تنها استان شمالی است که فاقد منطقه آزاد است و امیدواریم شورای نگهبان این مشکل استان مازندران را رفع کند.
نماینده عالی دولت در مازندران آزادسازی سواحل را ناشی از حمایت قاطع دستگاه قضایی دانست و یادآور شد : بسیاری از سواحل به ظاهر در اختیار دستگاه‌های اجرایی است اما به شکل دیگری اداره می‌شود در این بخش دستگاه قضایی دقت نظر بیشتری داشته باشد.
وی نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر را یکی از پرونده‌هایی دانست که در بستر رودخانه قرار دارد و توضیح داد : این پرونده هم مانند پرونده جنگل آقا مشهد با اوقاف استان در تقابل است که امیدواریم دستگاه قضایی در این بخش نیز ورود پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی صبح امروز در چارچوب سفرهای استانی به مازندران سفر کرد.
رییس قوه قضاییه را در این سفر رییس کل بازرسی و رییس سازمان زندان های کشور همراهی می کنند.
بازدید از کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر ، بررسی مشکلات قضایی مردم و گفت و گو با تعدادی از آنان ، نشست با قضات و کارکنان دادگستری مازندران و شرکت در نشست شورای اداری از جمله برنامه های یک روزه رییس قوه قضاییه بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.