stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 270522
  • 25 اسفند 1399 - 3:47
1

۱۵۰میلیارد تومان برای سازمان‌های قضایی مازندران اختصاص یافت

۱۵۰میلیارد تومان برای سازمان‌های قضایی مازندران اختصاص یافت
قلم | qalamna.ir :

، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی یکشنبه شب در مصاحبه خبری پایان سفر یکروزه به مازندران افزود : این مبلغ از محل اعتبارات استانی و قوه قضاییه است که در اختیار دادگستری کل مازندران قرار می گیرد.
وی با اعلام این که مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به پرونده های زمین خواری در مازندران تشکیل می شود ، گفت : اگر چه جاذبه های طبیعی  کوه ، دریا ، دشت و جنگل و تنوع محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران را خاص کرده است ، ولی در عین حال باید نسبت به مشکلات تغییر کاربری زمین ، تصرف و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی هوشیار بود و دستگاه قضایی به منظور حفظ انفال این مجتمع قضایی ویژه را راه اندازی می کند.
رییس دستگاه قضایی با اشاره به این که پرونده های اراضی وقفی نیز بخش مهمی از پرونده های قضایی در مازندران است که با چالش های متعدی مواجه است، افزود : به همین دلیل کارگروه ویژه پرونده های وقفی در این استان شکل گرفت تا در بررسی این گونه پرونده ها تسریع و انفال بدرستی مدیریت شود.
وی با بیان این که برخی از کارخانجات مازندران که به لحاظ قدمت ، اشتغالزایی و میزان تولید نقش ملی دارند در واگذاری ها دچار مشکل قضایی شدند ، گفت : معتقدیم باید مشکلات واگذاری این گونه کارخانجات بازبینی دقیق تری شود.
رییسی اظهار داشت : در سال جهش تولید ، تولیدات نباید متوقف شود چراکه تولید قدرت ایجاد می کند و همکاری برای تداوم تولید یک امر ضروری است.
رییس قوه قضاییه به اهمیت مبارزه با فساد در مازندران اشاره کرد و گفت که خوشبختانه امروز حساسیت مقابله با فساد و کسانی که از بیت االمال سوء استفاده می کنند ، به وجود آمده است و دستگاه های مختلف نیز همکاری همه جانبه دارند.
وی روحیه همکاری و انسجام مردم و مسئولان در مازندران را تحسین بر انگیز توصیف کرد و افزود : به طور یقین زمینه توسعه یافتگی این خطه شمالی توجه ویژه به  سه حوزه کشاورزی ، گردشگری و صنعت در کنار جوانان کارآمد است .
رییسی در عین حال گفت: هرگونه توسعه در مازندران باید منجر به حفظ منابع طبیعی جنگلی ، سواحل و زمین های کشاورزی شود.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی صبح امروز در چارچوب سفرهای استانی به مازندران سفر کرد.
رییس قوه قضاییه را در این سفر رییس کل بازرسی و رییس سازمان زندان های کشور همراهی کردند که هر یک به صورت جداگانه علاوه بر بازدید ، نشست های تخصصی را با مدیران زیر مجموعه خود در استان برگزار کردند.
بازدید از کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر ، چوب و کاغذ مازندران ،بررسی مشکلات قضایی مردم و گفت و گو با تعدادی از آنان ، نشست با قضات و کارکنان دادگستری مازندران و شرکت در نشست شورای اداری از جمله برنامه های یک روزه رییس قوه قضاییه بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.