stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 26887
  • 10 بهمن 1394 - 11:19
2

دیدار دی میستورا با هیات دولت سوریه در ژنو/ بشار جعفری: سوریه در مذاکرات جدی است

فرستاده سازمان ملل به سوریه با هیات دولت این کشور که برای شرکت در مذاکرات صلح به ژنو رفته است، دیدار کرد.

قلم | qalamna.ir :
استفان دی‌ میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه روز گذشته با هیات دولت این کشور در نشست ژنو ۳ به ریاست بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیدار کرد.
 
آفتاب به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هیات دولت سوریه به ریاست بشار جعفری و عضویت ۱۶ نفر دیگر روز جمعه برای شرکت در مذاکرات به ژنو رفت.
 
جعفری طی این نشست بر پایبندی مردم سوریه به حفظ وحدت کشور، استقلال و حاکمیت آن تأکید کرد و گفت: برخی طرف‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت و با درج این گروه‌ها در لیست سازمان‌های تروریستی بین‌المللی مخالفت می‌کنند.
 
بشار جعفری در این نشست تاکید کرد: برخی طرف‌ها تروریست‌های خارجی را مخالفان میانه رو می‌دانند و جنگ نیابتی را در سوریه مدیریت می‌کنند. این در حالی است که براساس قطعنامه‌های شورای امنیت داعش و النصره و گروه‌هایی که با این دو گروه ارتباط داشته باشند در لیست تروریست قرار دارند. این یعنی گروه احرار الشام یک گروه تروریستی است.
 
جعفری تاکید کرد که دولت سوریه در مذاکرات جدی است و دنبال راه حل سیاسی برای بحران است که مردم سوریه بدون مداخله خارجی آن را مشخص کنند.
 
دی میستورا نیز در این نشست تأکید کرد: ما به یک روند سیاسی نیاز داریم که سوری‌ها برای حل بحران آن را رهبری کنند.
 
وی گفت: این امکان وجود دارد که روز یکشنبه با هیات عالی مذاکرات که مخالفان سوریه تشکیل داده‌اند دیداری داشته باشیم. تا دوشنبه هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم.
 
وی گفت: بهترین را برای حل بحران سوریه رفتن به ژنو و آغاز روند سیاسی است.
 
دی میستورا تأکید کرد: یک دور از مذاکرات سه تا چهار روز ادامه دارد و شاید روز یکشنبه گفتگوهایی برای پیشبرد مذاکرات میان سوری‌ها آغاز شود.
 
وی تصریح کرد: ما به مخالفان پیشنهاد دادیم که بدون پیش شرط به ژنو بیایند. ما نیاز داریم که به ژنو برویم و به بررسی مسائل بپردازیم چراکه خواهان بهبود وضعیت مردم سوریه هستیم.
 
دی میستورا گفت: اولویت اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است. من یک میانجیگر بی‌طرف هستم و نه طرفی که مذاکرات را راهبری کند چراکه دستورکار اجرای این قطعنامه واضح است و زمانی که سوری‌ها به سر میز مذاکرات بروند این مسائل بررسی خواهد شد.
 
دی میستورا تاکید کرد که با هیات سوریه یک نشست مقدماتی داشته و این دیدار یک نشست عادی بود و هدف از این دیدارها برقراری آتش‌بس و تحقق صلح در سوریه است.
 
فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد که هیات عالی مذاکرات تاکید کرده است که مراحلی که مذاکرات به آن رسیده برایشان مهم است و این هیات سه یا چهار روز به منظور رفتن یا نرفتن به ژنو نشست برگزار کرده است.
 
این مقام سازمان ملل اظهار کرد: مسائل برای هیات مخالفان مهم است خواسته‌های آنها آزادسازی زندانیان و برداشتن محاصره شهرها توسط دولت سوریه و اتخاذ گام‌هایی برای بهبود شرایط مردم سوریه است این خواسته‌ها در قطعنامه‌های شورای امنیت نیز آمده است. به منظور اجرای توافق آتش‌بس، لغو محاصره و کاهش حملات باید این دیدارها برگزار شود و باید فرصت دیدارها را فراهم کنیم.
 
دی میستورا تاکید کرد: هیات نظام سوریه تعیین لیست تروریست‌ها را مطرح کرد و من به هیات سوریه گفتم باید در درجه اول مواضعی که شورای امنیت مطرح کرده، مشخص شود.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.