stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 26879
  • 10 بهمن 1394 - 11:17
4

از سرلیستی پزشکیان تا تایید نصیرپور+جدول

در استان آذربایجان شرقی به نسبت استان‌های دیگر، این شانس وجود دارد که اصلاح‌طلبان حداقل دو سه گزینه برای انتخابات دارند.

قلم | qalamna.ir :
 اصلاح‌طلبان در استان آذربایجان غربی از شانس بالاتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار هستند. در شهر تبریز، مرکز استان که بعد از تهران بیشترین نماینده را در مجلس دارد، لیست۶ نفره اصلاح‌طلبان احتمالا تکمیل خواهد شد.
 
ایلنا،مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی و “میر علی اصغر الموسوی” از جمله اصلاح‌طلبان شناخته شده تبریز هستند که صلاحیت آنان برای انتخابات مجلس احراز شده است. به جز این دو نفر چند چهره گمنام در میان اصلاح‌طلبان استان هستند که ممکن است در لیست اصلاح طلبان قرار بگیرند و به کمی اغماض می‌توان لیست شش نفره برای انتخابات تهیه کرد.
 
رد صلاحیت اصلاح‌طلبان باعث شده تا در اهر امکان رقابت از اصلاح‌طلبان سلب شده باشد و در این شهر هیچ اصلاح‌طلبی باقی نمانده است.
 
در حوزه انتخابیه بستان آباد نیز رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان موجب شده تا یک نامزد مستقل نزدیک به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در عرصه باقی بماند.
 
در حوزه انتخابیه بناب نیز هیچ اصلاح‌طلبی تایید نشده اما نیروهای مستقلی مانده که بتوان روی رای آوردن آنها حساب کرد در عرصه هستند.
 
در حوزه انتخابیه سراب نصیرپور که گزینه اصلی اصلاح‌طلبان بود در عرصه هستند و تایید شدند.
 
در شبستر نیز با وجود رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، یک چهره اصلاح‌طلب باقی مانده است.
 
در کلیبر نیز اصلاح‌طلبان در وضعیت فعلی هیچ نامزدی برای انتخابات پیش رو نخواهند داشت.  در مراغه نیز همین وضعیت را دارد و اصلاح‌طلبان امیدوارند در مراحل بعدی یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب این حوزه در شورای نگهبان تایید صلاحیت شود.این وضعیت در مرند هم اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد نماینده اصولگرای این شهر شانس اول پیروزی در انتخابات مرند باشد.
 
در حوزه انتخابیه ملکان همه گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان رد شدند اما یکی دو گزینه غیر اصلاح‌طلب مانده که ممکن است با حمایت رهبران اصلاح‌طلب منطقه، در انتخابات به پیروزی برسند.
 
در شهرستان میانه نیز به نظر می‌رسد وضعیت اصلاح‌طلبان از دیگر شهرستان‌های دیگر استان بهتر باشد. در این شهرستان اصلاح‌طلبان دو نامزد اصلی اصلاح‌طلب دارند.
 
در حوزه‌های انتخابیه هشترود و ورزقان نیز هیچ گزینه‌ای برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده است
 

نام حوزه انتخابیه

تعداد نماینده

وضع اصلاح‌طلبان

تبریز

۶

اصلاح‌طلبان لیست خواهند داد

اهر

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

بستان آباد

۱

یک گزینه مستقل مانده است

بناب

۱

گزینه‌های مستقل مانده‌اند

سراب

۱

نصیرپور تایید شده است

شبستر

۱

یک اصلاح‌طلب باقی مانده

کلیبر

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

مراغه

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

مرند

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

ملکان

۱

در حال بررسی گزینه‌های مستقل

میانه

۱

دو اصلاح‌طلب باقی مانده‌اند

هشترود

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

ورزقان

۱

اصلاح‌طلبی باقی نمانده

  به این ترتیب برای ۱۹ صندلی استان آذربایجان شرقی در انتخابات پیش رو، اصلاح‌طلبان در دوازده یا سیزده حوزه انتخابیه نامزد معرفی خواهند کرد و با توجه به سابقه این افراد و سابقه سیاسی مردم استان، نیمی از این افراد شانس ورود به مجلس دهم را خواهند داشت
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.