stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 268770
  • 24 اسفند 1399 - 19:37
1
رئیس کل دادگستری لرستان

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستثنیات لرستان ثبت رسمی می‌شود

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستثنیات لرستان ثبت رسمی می‌شود
لرستان - رئیس کل دادگستری لرستان گفت: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی در اجرای قانون حد نگار سال آینده ثبت رسمی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

محمد رزم ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز با دستور کار جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب اراضی استان برگزار شد.

وی افزود: امسال در ایام نوروز گشت‌های نظارتی توسط مدیریت امور ارضی، محیط‌زیست، جهادکشاورزی، منابع‌طبیعی، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه فعال می‌شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه گشت نوروزی در تعطیلات عید به طور منسجم فعالیت دارند عنوان کرد: تعامل و هماهنگی بین مجموعه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد و قضات کشیک با قاطعیت ات و پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم جاده‌ها و تاسیسات ممانعت به عمل می‌آید بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه باید نقاط مشخصی را برای انجام این کار پیش‌بینی کنند.
رزم با تاکید بر اینکه از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل و حاشیه شهرها باید جلوگیری به عمل آید گفت: همچنین از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بدون صدور مجوز از سوی بنیاد مسکن و خارج از طرح هادی جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستثنیات و یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار منابع‌طبیعی در اجرای قانون حد نگار سال آینده ثبت رسمی می‌شود که این میزان اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر سند دار می‌شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از تخریب عرصه‌های جنگلی و مراتع لرستان و به لحاظ شیوع کرونا از کوچ زودهنگام عشایر از قشلاق به مناطق ییلاقی به صورت پیاده تا قبل از ۲۱ اردیبهشت جلوگیری شود همچنین کوچ عشایر باید از طریق کامیون‌های مخصوص حمل و جابجایی احشام انجام گیرد.

وی به قاچاق چوب در برخی شهرهای استان لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس مقررات حمل چوب باغی و جنگلی ممنوع است مگر اینکه با صدور مجوز از سوی منابع‌طبیعی و ثبت در سامانه مربوطه انجام شود که در غیر این‌صورت قاچاق محسوب و خودروی حامل چوب توقیف و فرد خاطی نیز به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

رزم با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید نسبت به بازنگری در طرح‌ هادی در روستاهای پرجمعیت اقدام کند افزود: در این رابطه از طرح جدید متناسب با ظرفیت روستاها به ویژه در روستاهای پرجمعیت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که هر دو هفته یکبار در مدیریت امور اراضی، کمیته رفع تداخلات اراضی ملی و مردم تشکیل و سال آینده مقدار ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع‌طبیعی در این زمینه تعیین تکلیف شود.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.