stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 26750
  • 09 بهمن 1394 - 11:32
4

جنتی: سالار عقیلی هیچ مشکلی ندارد / از فاطمه معتمدآریا حمایت می‌کنیم / هفتصد میلیارد دلار وارد کشور شد و ما متوجه نشدیم کجا رفت

جنتی: سالار عقیلی هیچ مشکلی ندارد / از فاطمه معتمدآریا حمایت می‌کنیم / هفتصد میلیارد دلار وارد کشور شد و ما متوجه نشدیم کجا رفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رفتاری که چندی پیش با فاطمه معتمدآریا در کاشان شد و همچنین حضور سالار عقیلی در شبکه‌ من و تو واکنش نشان داد و از این دو هنرمند دفاع کرد.

قلم | qalamna.ir :

علی جنتی شب گذشته (۸ بهمن ماه) در جمع خبر خبرنگاران درباره اختصاص بخشی از بودجه سال آینده به تئاتر اظهار کرد: در سخنرانی‌های قبلی به این نکته اشاره کرده‌ام که تئاتر در مقایسه با هنرهایی مانند موسیقی و تجسمی بسیار مظلوم است و کمتر مورد توجه قرار گرفته. با أینکه اساس هنر بخصوص سینمای ما محسوب می‌شود و بسیاری از بزرگان این هنر ریشه‌ای تئاتری داشتند. بی‌توجهی‌هایی صورت گرفته و من از روز نخست تأکیدم به آقای مرادخانی توجه بیشتر به این حوزه بود و امسال را بر همین اساس سال تئاتر اعلام کردیم.

وی ادامه داد: کارهای مختلفی می‌توان انجام داد به‌ویژه در زمینه زیرساخت‌ها که با همکاری شهرداری تهران هم فضاهایی جدیدی آماده می‌شود تا کمی از این وضعیت تنگ و تار خارج شویم. در شهرستان‌ها هم کارهایی در جریان است بخصوص اگر دست دولت کمی از نظر مادی بازتر شود؛ برنامه‌هایی برای گسترش این قضاها وجود دارد.

جنتی افزود: یکی دیگر از کارهایی که می‌توان انجام داد در ارتباط با حمایت از هنرمندان تاتر از جمله پیشکسوتان و افرادی است که در حال وارد شدن به این حوزه هستند. اگر از پیشکسوتان حمایت شود راه را برای آموزش نسل جوان فراهم می‌کند که خوشبختانه کارهایی در این زمینه هم انجام شده است. خوشبختانه در این بخش ظرفیت‌های و استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد و شما در سراسر کشور شاهد فعالیت گروه‌ها هستید که نشان دهنده استعداد موجود است اما با کمبود امکانات مواجه هستند. باید از انجمن‌های نمایش شهرستان‌ها و هنرمندان حمایت کنیم تا استعدادها به خوبی توانایی‌هایشان را بروز دهند.

هفتصد میلیارد دلار وارد کشور شد و ما متوجه نشدیم کجا رفت

 جنتی تاکید کرد: مراکز آموزشی نیز باید حمایت کنند که خوشبختانه وزارت علوم تلاش می‌کند این بخش را تقویت کند. تکیه نباید بر اعتبارات دولتی باشد به هر حال شرایط متغیر است؛ زمانی دولت دوران شکوفایی را سپری می‌کند، مانند دولت گذشته که هفتصد میلیارد دلار وارد کشور شد و ما متوجه نشدیم کجا رفت. زمانی هم دوران خشکسالی مانند این دولت است که یک مرتبه نفت ١۴٧ دلاری به ٢۴ دلار می‌رسد و دولت برای گذران اولویت‌هایش مانند پرداخت حقوق کارمندان، پرداخت یارانه به مردم و بعضی فعالیت‌های عمرانی در تلاش است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در فضای جدید پیش آمده و به فرجام رسیدن برجام شاهد استقبال جهان از ملت ایران هستیم، در شرایطی که اروپایی‌ها حاضر نبودند به وزیر ما در حد یک مدیرکل ملاقات بدهند و تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه مردم ایران وضع شد.

 جنتی افزود: امروز گشایش حاصل شده و شاهد استقبال از رییس جمهور در فرانسه و ایتالیا هستیم. حتی پیش از نهایی شدن برجام هم هیات های سیصد نفره و دویست نفره اقتصادی اروپایی به ایران بودیم که مایل به سرمایه‌گذاری بودند. دولت هم همواره در مذاکرات تاکید کرده به ایران به‌عنوان یک بازار فروش نگاه نکنند بلکه باید فعالیت‌های زیربنایی صورت بگیرد که به این ترتیب شاهد اشتغال زایی خواهیم بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های وزارت ارشاد بخصوص در حوزه هنر به دنبال استفاده از امکانات غیردولتی هستیم و طی چند ماه گذشته یک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه هنر پایه‌گذاری کرده‌ایم و تمام بانک‌های خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در آن وارد میدان کرده‌ایم. وزارت ارشاد هم در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و همچنین وارد بورس می‌شود تا ده درصد از سهام ان توسط مردم خریداری شود و به این ترتیب بخش خصوصی وارد بحث توسعه فرهنگ و هنر شود.

 وی ادامه داد: فعالیت‌هایی هم در زمینه اقتصاد خلاق صورت گرفته است: در این بخش بر ارزش افزوده ناشی از طرح‌های خلافاته زاییده ایده‌های افراد تکیه خواهیم کرد. جهان از سال ٢٠٠١ بیشتر به این سمت حرکت کرده و به این نتیجه رسیده که تنها صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی نیست که ارزش افزوده ایجاد می‌کند. شما ملاحظه می‌کنید فردی مثل بیل گیتس با تأسیس شرکت مایکروسافت چه ارزش  افزوده‌ای ایجاد می‌کند؛ یا شرکت‌های گوگل و فیسبوک و غیره چه عملکردی در این زمینه دارد. اینها نتیجه فکر و ایده افراد است و ما نیز باید در این حوزه فعال شویم.

سالار عقیلی هیچ مشکلی ندارد

 وی درباره فعالیت سالار عقیلی گفت: سالار عقیلی هیچ مشکلی ندارد چون ایشان فرد سیاسی نبوده که رویکردهای تمام شبکه‌های تلویزیونی را بداند. ایشان قرار بوده در منچستر اجرایی داشته باشد و به او گفته بودند اگر در شبکه‌ای حضور پیدا کند و چند جمله‌ای صحبت داشته باشد در جذب مخاطب تأثیر خواهد داشت که ایشان هم چند دقیقه‌ای درباره فرهنگ و هنر ایران صحبت کرده است. به هرحال افرادی که در زمینه‌هایی تخصصی فعالیت می‌کنند ممکن است شناخت چندانی از برخی شبکه‌ها نداشتند. شاید اگر می‌گفتند بی بی سی ایشان شناخت داشت اما شبکه‌ای مانند من و تو خیلی شناخته شده نیست.

نامه روسای صنوف به دستم نرسیده

وی درباره نامه روسای صنوف به وزیر ارشاد درباره صندوق اعتباری هنر گفت: تا ساعت شش بعد از ظهر امروز که در دفتر پیگیر امور بودم نامه‌ای دریافت نکرده‌ام.

خانم معتمدآریا از هنرمندان خوش‌نام کشور است/ اعتراض کار عناصر خودسر و نفوذی بوده

 وی همچنین درباره مسال ایجاد شده در کاشان برای فاطمه معتمدآریا اظهار کرد: سیاست دولت در این زمینه روشن است و از تمامی هنرمندان حمایت می‌کند، به‌ویژه خانم معتمدآریا که هنرمند کاملاً شناخته شده و خوشنام کشور است. قطعاً اقدامات عناصر خودسر مورد حمایت دولت نیست اما همه چیز در دست دولت نیست و امکانات و اختیارات محدودی دارد. ضابط اجرایی ندارد که با این عناصر مستقیم برخورد کند؛ در حوزه برخورد با هنرمندان و کنسرت‌ها تا مراکز دیپلماتیک مانند آتش زدن سفارت عربستان با این مسائل مواجه هستیم اما عناصر خودسر چنین اقداماتی انجام می‌دهند. سعی ما حمایت است ولی بعضی مواقع واقعاً در اختیار. دولت نیست و عواملی که دخالت می‌کنند عوامل پرنفوذی دهستند که با توجه به پشتوانه‌هایشان عمل می‌کنند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.