stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 26477
  • 07 بهمن 1394 - 12:50
3

غولهای صنعتی کره ای به ایران می آیند

بر اساس این گزارش، بسیاری از غولهای صنعتی کره ای که در این هیات حضور دارند از جمله پوسکو برای فعالیت در دوران پساتحریم ایران آماده شده اند.

قلم | qalamna.ir :

شرکت کره ای پوسکو سرگرم مذاکره با یک شرکت ایرانی برای صادرات فناوری فینکس است که نسل جدید فناوری دوستدار محیط زیست فولادسازی به شمار می‌رود.

پایگاه خبری هرالد کورین به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نوشت: پوسکو یکی از شرکتهای کره ای است که آماده امضای توافقنامه با همتایان ایرانی خود در نشست کمیته بازرگانی ایران-کره در ماه آینده هستند.

یک هیات بازرگانی کره ای متشکل از حدود ۱۳۰ مدیر از صنایع مختلف به نشست این کمیته که ۲۹ فوریه در ایران برگزار می‌شود، خواهند پیوست.

بر اساس این گزارش، بسیاری از غولهای صنعتی کره ای که در این هیات حضور دارند از جمله پوسکو برای فعالیت در دوران پساتحریم ایران آماده شده اند.

پوسکو که بزرگترین شرکت فولاد کره جنوبی است، درصدد پیوستن به یک پروژه ۱٫۶ میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه فولاد با ظرفیت تولید سالانه ۱٫۶ میلیون تن در منطقه اقتصادی آزاد چابهار است.

منابع صنعتی اعلام کرده اند پوسکو در نظر دارد علاوه بر صادرات فناوریهای پیشرفته فولادسازی خود، در این پروژه سهمی کسب کند اما مقامات این شرکت در این باره اظهارنظر کرده اند.

پوسکو به دلیل کاهش سود، درصدد صادرات فناوریهای خود مانند فناوری فینکس برای ایجاد منبع درآمد جدید است.

هدف گذاری ایران برای سه برابر کردن تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ فولادسازان جهانی را امیدوار کرده است با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، بازار واردات چند میلیارد دلاری محصولاتشان به کشور بار دیگر احیاء می‌شود و شماری از آنها درصدد عرضه فناوری برای کمک به توسعه کارخانه‌های فولادسازی یا فرآوری سنگ آهن هستند که ماده خام فولادسازی است.

اما شرکتهای فولادسازی ایرانی از زمان تحمیل تحریم‌ها، به آرامی تولیدشان را افزایش داده اند. آمار انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد تولید فولاد خام ایران از سال ۲۰۰۷ به میزان ۶۰ درصد رشد کرده و در سال ۲۰۱۴ به ۱۶٫۳ میلیون تن رسیده است. اگرچه تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۵ به میزان اندک ۱٫۳۶ درصد کاهش یافت و به ۱۶٫۱۱ میلیون تن رسید اما ایران همچنان بزرگترین تولیدکننده فولاد خاورمیانه به شمار می‌رود.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.