stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 26462
  • 07 بهمن 1394 - 12:34
3

رئیس جمهور: بعد از برجام شرایط برد- برد برای روابط ایران و اروپا فراهم شده است

رئیس جمهور: بعد از برجام شرایط برد- برد برای روابط ایران و اروپا فراهم شده است

رئیس جمهور گفت: در دوران تحریم شرایط باخت- باخت برای ایران و اتحادیه اروپا بود.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری با حضور رسانه‌های کشور ایتالیا، اظهار کرد: در شرایط تحریم کشورهای اروپایی ضرر کرده‌اند چرا که حتی چین و روسیه به تحریم‌ها اعتنایی نکردند و به روابط خود با ایران ادامه دادند. اما کشورهای اروپایی که از گذشته روابط خوب اقتصادی و سنتی با ایران داشتند به خاطر تحریم‌ها از فضای فعالیت در ایران محروم شدند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز با به نتیجه رسیدن برجام شرایط برد- برد برای ایران و کشورهای اروپایی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: بعد از برجام سفرمان را از ایتالیا آغاز کردیم چون دو تمدن بزرگ ایران و رم باستان از گذشته‌های دور ارتباطات فرهنگی و تمدنی و اقتصادی خوبی با یکدیگر داشته‌اند و در دهه‌ها و سال‌های قبل از تحریم روابط خوبی میان دو کشور وجود داشت که این سوابق خوب زمینه را برای همکاری‌های دوباره فراهم می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه مذاکرات ما با مقامات ایتالیایی صرفا اقتصادی نبود،‌ توضیح داد: در سفر خود به کشور ایتالیا مذاکراتی در موضوعات علمی، دانشگاهی،‌ فناوری‌های نو، مرمت آثار باستانی، توسعه گردشگری، مسائل منطقه به خصوص عراق، سوریه، لبنان، لیبی، یمن با مقامات کشور ایتالیا داشته‌ایم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با پاپ در کشور ایتالیا در مورد مسائل معنوی و دینی، خاطرنشان کرد: افکار ما در موضوعاتی مثل محو شدن سلاح‌های کشتار جمعی در جهان، مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و تروریسم و تبیین آزادی بیان بسیار به هم نزدیک بود.

روحانی با تأکید بر اینکه آزادی بیان به معنای این نیست که هر کسی هر کاری خواست در جهان انجام دهد، گفت: آزادی بیان به این معنا نیست که کسی به مقدسات ادیان دیگر تعرض کند که این کار غلط است و شکاف اجتماعی را بیشتر می‌کند. در مذاکرات خود با پاپ هر دو با زبان‌های گوناگون اینگونه حرکت‌ها را محکوم کردیم. چون همانطور که ترور و خشونت محکوم است توهین به دیگران نیز محکوم است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.