stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 26358
  • 06 بهمن 1394 - 20:01
2

جایزه پن برای خالق «هری پاتر»

جی‌کی رولینگ جایزه خدمت ادبی بنیاد پن‌/آلن انجمن قلم آمریکا را دریافت خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

این جایزه به پاس تعهد این نویسنده به آزادی بیان و کارهای خیریه او در طول چند سال گذشته به او اهدا می‌شود. رولینگ این جایزه را ۱۶ می در مراسم جشن ادبی سالیانه انجمن قلم آمریکا در نیویورک دریافت خواهد کرد.

به گفته سازمان آزادی بیان رولینگ از استعداد و موقعیت خود به عنوان یک نویسنده برای مبارزه با نابرابری در جهان بهره می‌برد. انجمن قلم در این باره دو نمونه از فعالیت‌های خیریه‌ این نویسنده سرشناس را مثال می‌زند که در آن‌ها برای بهبود شرایط زنان و کودکان در جامعه تلاش می‌کند. انجمن قلم در ادامه رولینگ را از مخالفان سرسخت سانسور و صدای هوادار آزادی بیان می‌داند.  

اندرو سولومون نویسنده و رئیس انجمن قلم آمریکا در این باره گفت : «رولینگ از طریق نوشته‌هایش تخیل، حس همدردی، طنز و عشق به خواندن را بازتولید کرده و در عین حال انتخاب‌هایی اخلاقی را آشکار می‌کند که به ما در راه شناخت خویشتن یاری می‌رساند.» او در ادامه افزود : «رولینگ از طریق تجربیات نوشتاری و غیرنوشتاری خود نه تنها به تعداد بیشماری از کودکان آموخت تا آنچه در ذهن دارند را بر زبان آوردند بلکه به آنها توانایی شنیدن دیگران را نیز هدیه کرد. او از تمام امکانات خود برای تبدیل دنیا به مکانی بهتر برای کودکان بهره برده است.»

رولینگ نیز در این باره به گاردین گفت : «اینکه سازمان مورد ستایشم کارهای مرا دارای ارزش اخلاقی دانست و این جایزه را به من اهدا کرد، باعث می‌شود عمیقا احساس افتخار کنم.»

این نویسنده در ادامه افزود : « من از هواداران قدیمی انجمن قلم هستم که کارهای باارزشی از طرف نویسندگان محبوس انجام داده و از آزادی بیان دفاع می‌کند.»

منبع : گاردین / ۲۶ ژانویه

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.