stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 26306
  • 06 بهمن 1394 - 12:08
6

نتیجه بررسی کاندیداهای خبرگان و واکنش‌ها

همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان ، خبرها حکایت ازاین دارد که آمار تایید صلاحیت‌شدگان نسبت به دوره قبل ۱۶۶ نفر افزایش داشته است.

قلم | qalamna.ir :

پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدهای مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور، اخبار متفاوتی بویژه در فضای مجازی در این زمینه منتشر شد که ایسنا در گفت‌وگو با برخی داوطلبین مجلس خبرگان صحت این اخبار را جویا شد.

* یکی از نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اخبار تایید صلاحیت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد هنوز به ما رسما مساله‌ای اعلام نشده است.

* در پی تماس خبرنگار ایسنا با حجت‌الاسلام علوی نماینده فعلی مجلس خبرگان و وزیر اطلاعات نیز خبر تایید صلاحیت وی تایید شد.

* همچنین سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیشب دیگر قطعی شد که شورای نگهبان نتوانست صلاحیت علمی بابا را احراز کند.

وی درباره واکنش سید حسن خمینی به این خبر به نقل از وی یک بیت از حافظ نوشت: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست/ که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست

* محسن غرویان که خبر رد صلاحیت او در سایت‌های خبری آمده به ایسنا گفت: از هیچ مرجعی به صورت رسمی و کتبی خبری مبنی بر تایید یا رد صلاحیتم دریافت نکردم. اگر فرصتی داشتم این خبر را از مراجع رسمی پیگیری می کنم.

* یکی از نزدیکان آیت الله قمی نیزدر پاسخ به این پرسش که آیا صلاحیت ایشان تایید شده است یا خیر با تاکید بر اینکه فعلا قصد پرداختن به این موضوع را نداریم اظهار کرد: وضعیت خوب است.

* همچنین مجید انصاری درباره‌ اخبار منشر شده در باره بررسی صلاحیتش گفت: فعلا در موقعیت پاسخ گویی نیستم.

* سید محمد غرضی با ابراز بی اطلاعی از اخبار منتشر شده نسبت به رد صلاحیتش در انتخابات مجلس خبرگان، با بیان اینکه در این زمینه چیزی به من ابلاغ نشده است اظهار کرد: قصد دارم جهت حضور در آزمون دیگر با شورای نگهبان رایزنی کنم.

* باوجود اینکه اخباری از رد صلاحیت سیدرضا تقوی منتشر شده، اما وی پیش از اعلام رد صلاحیت ها از کاندیداتوری مجلس خبرگان انصراف داد.

* روز گذشته نیز رسول منتجب‌نیا از تایید صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان خبر داده بود و آیت الله حائری شیرازی در نامه‌ای انصراف خود را از کاندیداتوری مجلس خبرگان اعلام کرد .

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.